W ostatnich latach doświadczyliśmy dynamicznego rozwoju technologii mobilnych. Potencjał jaki to za sobą niesie sprawił, że coraz częściej strategie marketingowe kierowane są w dużym stopniu do odbiorców mobilnych. Nietrudno zrozumieć, dlaczego tak się dzieje.

 

Obecnie 2 miliardy ludzi na świecie aktywnie korzysta ze smartfonu. Ta liczba ma wzrosnąć o pół miliarda do roku 2019. Badania dowiodły, że dorosły człowiek spędza jedną trzecią swojego dnia korzystając z urządzeń mobilnych, z czego 90% korzysta z aplikacji. Użytkowanie urządzeń mobilnych jest łatwe i przyjemne, dlatego stały się one nieodłącznym elementem życia każdego z nas.

 

Człowiek jest bardziej skłonny do skorzystania z telefonu komórkowego niż komputera, niezależnie od tego jak mały i mobilny on jest. Flagowy smartfon pozwala nam wykonać większość zadań komputerowych. Najnowsze telefony są tak rozwinięte technologicznie, że komputer staje się zbyteczny w przypadku naszych potrzeb z zakresu biznesu i rozrywki. Strony internetowe, choć bardzo ważne, nie są tak zwinne i szybkie jak aplikacje, które zostały specjalnie zaprojektowane dla urządzeń mobilnych.

Kiedy pojawia się potrzeba wysłania maila biznesowego wystarczy wziąć telefon do ręki i otworzyć właściwą aplikację. Nie ma znaczenia, czy jesteśmy w biurze, metrze czy piekarni. Zarówno proste jak i bardziej skomplikowane zadania (np. skanowanie dokumentów) są możliwe dzięki właściwym aplikacjom mobilnym.

 

 

DLACZEGO APLIKACJE MOBILNE SĄ WAŻNE DLA MARKETINGU?

 

Aplikacje są tworzone w określonym celu. Oferują one określone zalety i funkcje użytkownikom, co ułatwia im komunikację z firmą. Poprzez aplikację otrzymujemy powiadomienia z branży prosto do ręki, w tym przypadku dosłownie. Interfejs jest lekki, materiał nie zawiera bałaganu, a jego zadaniem jest umożliwienie użytkownikom wykonania zadania za pomocą zaledwie kilku kliknięć przycisków. Czy mogą to zrobić za pomocą komputera? Oczywiście, że mogą. Ale po co zawracać sobie głowę, kiedy aplikacje ułatwiają życie na wszystkie sposoby? Wszyscy główni sprzedawcy detaliczni mają obecnie aplikacje mobilne – a lokalne firmy coraz częściej budzą się z ich potencjału. Lokalna, miejska lub społecznościowa aplikacja może zwiększyć zasięg i zaangażowanie firmy.

Co więcej, aplikacje zachęcają do powtórnych odwiedzin. Ze względu na prostotę i wygodę, aplikacje przyciągają powtarzających się użytkowników. Firmy mogą również wysyłać powiadomienia do telefonów użytkowników, zachęcając ich do ponownego odwiedzenia. To tak, jakby mieć linię bezpośrednio do kieszeni klienta. Możesz zapomnieć sprawdzić oferty i aktualizacje na stronie, często wysłane wpadają w nasze foldery ze spamem. Aplikacje to nowy sposób bezpośredniego dotarcia do klientów – który jest przydatny dla nich i dla danej firmy. Aplikacje można zaprogramować w taki sposób, aby zrozumieć nasze preferencje, nasze zachowanie, nasze ostatnie zakupy – i wysłać nam sugestie, aby utrzymać nas na dobrej drodze. Jest to bardzo skuteczna strategia marketingowa.

 

Marketing mobilny ma pozytywny wpływ na decyzje nabywcze konsumenta. Co więcej, kreuje on większe zainteresowanie marką i cieszy się większą skutecznością i lepszym wskaźnikiem odpowiedzi. (zobacz wpis: jak wybrać agencję marketingową)