+ Zapytaj o ofertę
+ Instagram

Lead Generation – 3 etapy generowania cennych leadów

Redakcja Camp7
25/01/2019

Generowanie jakościowych leadów jest pożądanym działaniem każdego biznesu – niezależnie od jego wielkości i kategorii. Czy jest to łatwe do osiągnięcia bez większego doświadczenia w dziedzinie marketingu? Aby cały proces przebiegł dobrze i przyniósł pozytywne efekty najlepiej powierzyć to profesjonalistom.

Proces generowania leadów dzielimy na 3 etapy:

  • ciekawość,
  • gotowość do zakupu,
  • gotowość do zakupu konkretnej marki

Brak rozdzielania działań na te 3 ścieżki często powoduje błędne przekonanie, że niereagujące leady są zbędne. Jest to częsty błąd. Brak odpowiedzi ze strony potencjalnego klienta jest w większości przypadków spowodowana tym, że znajduje się on na niewłaściwym etapie. Skierowanie wiadomości na właściwej ścieżce i etapie do właściwych odbiorców zaowocuje reakcją.

Zatem jak stwierdzić, czy nasze działania są przeprowadzone właściwie pod względem etapów?
Załóżmy, że prowadzisz SALON ODNOWY BIOLOGICZNEJ. Na każdym etapie masz 4000 potencjalnych klientów, ale nie dzielisz ich na segmenty, więc wysyłasz wszystkim te same e-maile marketingowe i przez długi czas nie zanotowałeś żadnych reakcji. Zastanawiasz się, dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest jedna – brak segmentacji.
Mówiąc jaśniej, osoby z problemami odnośnie swojego wizerunku, nieśmiałe lub w podeszłym wieku potrzebują contentu, który je najpierw zainteresuje, a następnie przekona do skorzystania z danych usług. Nie można zatem zakwalifikować ich od razu do grupy GOTOWEJ DO ZAKUPU. Jeśli komunikujesz się ze wszystkimi potencjalnymi klientami tak, jakby byli gotowi na skorzystanie z Twojej oferty, wysyłasz niewłaściwe wiadomości co przekłada się na brak reakcji.

Poniżej przedstawiamy właściwy przebieg generowania leadów.

 

1.CIEKAWOŚĆ

Normalnym jest, że człowiek musi “zbadać” produkt lub usługę, zanim podejmie decyzję o dokonaniu zakupu. Jest to tak zwany etapem researchu – potencjalny klient wie o twoim produkcie lub usłudze i sięga do różnych źródeł, aby dowiedzieć się więcej.

Dla tych, którzy znajdują się na tym etapie powinno się dostarczyć przydatnych informacji, które odpowiedzą na ich pytania, rozwieją wątpliwości i wpłyną na ich zakup.
Na tym etapie powinni się znaleźć wszyscy nowi potencjalni klienci. Następnie należy przenieść ich na inne ścieżki (w zależności od ich interakcji z wiadomościami).
Nie jest jednak dobrym pomysłem automatyczne umieszczanie leadów na innych ścieżkach, chyba że specjalnie je do nich zakwalifikowałeś.

 

2.GOTOWOŚĆ DO ZAKUPU

Leady, które są zdecydowane na zakup chcą kupić Twój produkt lub usługę, ale nie są lojalne wobec Twojej marki. Działania związane z tą grupą leadów są łatwe, ponieważ wiesz, że chcą tego, co masz. Wystarczy tylko ich przekonać do wybrania Twojej marki.

 

3. GOTOWOŚĆ DO ZAKUPU KONKRETNEJ MARKI

Leady zdecydowane na zakup od konkretnej marki są zdecydowanie najłatwiejsze do konwersji na sprzedaż. Ta grupa chce kupić twój konkretny produkt, lecz z jakichś przyczyn jeszcze tego nie zrobili. Można je łatwo zachęcić do konwersji dzięki zniżkom, specjalnym ofertom i przypomnieniom. Umieszczanie potencjalnych klientów w tym etapie bez ich wcześniejszego zakwalifikowania również spowoduje brak odpowiedzi. Wiadomości przygotowane dla potencjalnych klientów, które kupią Twój produkt, będą przez nich postrzegane jako denerwujące i nie będą związane z potencjalnymi klientami na etapie badań lub ciekawości (gdzie należą).

 

Zobacz również: JAK WYKORZYSTAĆ KPI DO LEAD GENERATION

5 (100%)
Ilość głosów: 1