+ Zapytaj o ofertę
+ Instagram

7 prostych kroków do lepszego SEO

Redakcja Camp7
31/01/2019

Wysokiej jakości treści i linki są w stanie zrobić wiele w SEO, ale nigdy nie należy ignorować potencjału jaki niesie ze sobą moc technicznych zajawek SEO.
Jedną z najważniejszych umiejętności, które należy opanować w nowym roku jest wykorzystanie technicznej strony SEO do myślenia jak Googlebot. Ale co to właściwie jest Googlebot? Jak to działa i dlaczego musimy go zrozumieć?

Googlebot jest robotem sieciowym, który pobiera dane ze stron internetowych. Jest to program komputerowy wykorzystywany przez Google, którego zadaniem jest automatyczne odnajdywanie, analizowanie oraz indeksowanie witryn. Googlebot to tylko jeden z wielu robotów sieciowych. Każda wyszukiwarka jest w posiadaniu własnego, unikatowego robota.

Google daje nam mnóstwo wskazówek, co zrobić, aby nasza witryna osiągnęła sukces, wystarczy tylko słuchać I skorzystać z tej wiedzy. Skoro wyszukiwarką rządzą roboty, powinniśmy działać wedle ich kryteriów.
Kiedy Google każe nam stworzyć świetną witrynę, powinniśmy słuchać. Potrafiąc zadowolić użytkowników intuicyjną i pomocną witryną, jednocześnie zaspakajając wymagania Googlebota zauważysz wysokie wyniki organiczne.

 

Optymalizuj pod roboty!

 

1. Robots.txt
Plik robots.txt to plik tekstowy umieszczony w katalogu głównym witryny. Jest to jedna z pierwszych rzeczy, których Googlebot szuka podczas indeksowania witryny. Zaleca się dodanie pliku robots.txt do swojej witryny i dodanie linku do pliku sitemap.xml.
Istnieje wiele sposobów optymalizacji pliku robots.txt, ale należy pamiętać, aby zachować ostrożność.
Zdarza się, że twórca strony niechcący pozostawi w pliku robots.text blokowanie stron w sieci, blokując wszystkie wyszukiwarki przed przeszukiwaniem witryn. Istnieje wiele porad dotyczących optymalizacji pliku robots.txt. Warto z się z nimi zapoznać przed rozpoczęciem pracy.

 

2. Prędkość witryny
Szybkość ładowania strony stała się jednym z najważniejszych czynników rankingowych, szczególnie w przypadku urządzeń mobilnych. Jeśli szybkość ładowania Twojej strony jest zbyt mała, Googlebot może obniżyć Twój ranking.
Łatwym sposobem sprawdzenia, czy Googlebot uważa, że Twoja witryna jest zbyt wolna, jest przetestowanie szybkości witryny za pomocą dowolnego z bezpłatnych narzędzi.
Wiele z tych narzędzi oferuje również zalecenia, które możesz następnie przesłać swoim programistom.

 

3. Sitemap.xml
Mapy witryn są dla Googlebota kluczową metodą wyszukiwania stron w Twojej witrynie i są uważane za ważny czynnik rankingowy. W optymalizacji sitemap.xml może pomóc, np.: posiadanie tylko jednego indeksu mapy witryny, oddzielenie blogów i ogólnych stron na osobne mapy witryn, nienadawanie każdej stronie wysokiego priorytetu, usunięcie stron 404 i 301 z mapy witryny.

 

4. JavaScript
Podczas gdy statyczne strony HTML są prawdopodobnie łatwiejsze do rankowania, JavaScript pozwala stronom WWW zapewniać bardziej twórcze wrażenia użytkownika dzięki dynamicznemu renderowaniu. Jeśli twoja strona opiera się głównie na dynamicznym renderowaniu za pomocą JavaScript, upewnij się, że programiści przestrzegają zaleceń Google dotyczących najlepszych praktyk.

 

5. URL
Czysty i zdefiniowany adres URL prowadzi do wyższej pozycji w rankingach i poprawy komfortu użytkowników. Ustawienie stron nadrzędnych umożliwia Googlebotowi lepsze zrozumienie relacji na każdej stronie.

 

6. Tytuł i meta opisy
Może to być nieco przestarzała praktyka wielu specjalistów SEO, ale udowodniono, że dobrze zoptymalizowane tytuły i meta opisy mogą prowadzić do wyższych rankingów i CTR w SERP. Jest to część podstaw SEO, ale warto ją uwzględnić, ponieważ Googlebot zwraca na te aspekty uwagę.
(Zobacz Czego unikać przy tworzeniu meta tagu: najczęstsze błędy)

 

7. Niedziałające linki i przekierowania
Wszyscy wiemy, że uszkodzone linki mają zły wpływ na całokształt witryny. Sprawdź Google Search Console lub inne ulubione narzędzie, aby znaleźć niedziałające linki w Twojej witrynie!
Pętle przekierowania to kolejne zjawisko powszechne w starszych witrynach. Pętla przekierowania występuje, gdy w poleceniu przekierowania znajduje się wiele kroków.
Wyszukiwarki często mają trudności z przeszukiwaniem pętli przekierowań i mogą potencjalnie zakończyć indeksowanie. Najlepszym rozwiązaniem jest zastąpienie oryginalnego linku na każdej stronie ostatecznym łączem.

 

Zobacz również: Jakich praktyk SEO unikać w 2019?