Przedstawiamy case study naszych działań reklamowych dla klienta z branży podróżniczej. Omówiliśmy strategię kampanii promocyjnych na Facebooku, ich tworzenie, modyfikowanie oraz rezultaty.

 

Klient

Naszym klientem została osoba publiczna, promująca ekologiczne podróżowanie. Celem kampanii reklamowych było

  • zwiększenie aktywności użytkowników na Facebooku
  • promocja ekologicznego stylu życia i podróżowania
  • zwiększenie zasięgów postów

Wykorzystaliśmy dotychczasową pozycję marki w mediach społecznościowych i jej potencjał.

 

Target

Grupą docelową zostały osoby z Polski oraz polskojęzyczne osoby zza granicy, interesujące się jednocześnie podróżami i ideą zero waste. Jako dodatkowy cel wybraliśmy ponowną aktywizację pasywnych obserwujących na fanpage’u.

 

Rozszerzenie grupy odbiorców

Zgodnie z wymaganiami klienta, działania rozpoczęliśmy od regularnego zwiększania liczby osób obserwujących. Tworzyliśmy kampanie reklamowe na polubienia, testując różne nośniki reklamowe (copy + grafika) w celu uzyskania jak najmniejszego kosztu polubienia strony. Chcieliśmy przyciągać wyłącznie wartościowe dla strony osoby, które wykazałyby największą aktywność. Z tego powodu od początku zdefiniowaliśmy w Menadżerze Reklam nową grupę niestandardowych odbiorców. Przygotowaliśmy listę osób, które wchodziły w interakcję z zawartością publikowaną na fanpage’u w ciągu ostatnich 4 miesięcy. W szczególności wyodrębniliśmy osoby, które:

  • zareagowały aktywnie na post lub reklamę
  • kliknęły dowolny przycisk CTA
  • wysłały wiadomość do strony
  • zapisały stronę lub post

W celu zwiększenia grupy odbiorców, dodatkowo utworzyliśmy Lookalike’a (grupę podobnych odbiorców) osób, które weszły w interakcję z contentem fanpage’a. W ten sposób otrzymaliśmy maksymalnie najbardziej zainteresowany target, czyli osoby, które już znają fanpage, ale jeszcze go nie polubiły + podzielający zainteresowania nowi użytkownicy.

W materiale wizualnym użyliśmy spot promocyjny, więc w każdej kampanii zaznaczyliśmy opcję wyświetlania reklam tylko użytkownikom połączonym z Wi-Fi. W ten sposób mocno zwiększyliśmy szanse obejrzenia wideo przynajmniej do połowy.

Średni koszt polubienia fanpage’a wyniósł 0,18 i udało nam się pozyskać prawie pół tysiąca nowych aktywnych użytkowników tylko za pomocą jednej kampanii.

 

 

 

 

 

 

Jak widać na wykresie, liczba polubień pewnie zwiększała się z dnia na dzień. Warto jednak zaznaczyć, że nie były to wyłącznie (a raczej w mniejszości) płatne polubienia. Duża część osób została pozyskana organicznie. W ciągu niecałego miesiąca zwiększyliśmy średnią liczbę polubień organicznych prawie pięciokrotnie. Powodem tego był przede wszystkim wartościowy i ciekawy content, który tworzyliśmy na stronę, bazując na reakcji i zainteresowaniach użytkowników.

Poniższy wykres pokazuje, że w ciągu miesiąca średnia liczba reakcji użytkowników zwiększyła się z 90 do 536 dziennie, czyli sześciokrotnie.

 

 

 

 

 

 

Użytkownicy nie tylko aktywnie reagowali na posty, ale także pisali komentarze oraz udostępniali content. Było to widoczne w statystykach zasięgów postów:

 

 

 

 

 

 

 

Zwiększyliśmy bezpłatny zasięg ze średniej 3476 do 16 183 osób (+ zasięg nieorganiczny). Warto tutaj podkreślić, że nigdy nie wybraliśmy celu reklamowego „zasięg”.

 

Posty

Promowaliśmy też odrębne posty wśród bardzo szczegółowo zdefiniowanej grupy odbiorców. Musieliśmy dotrzeć do osób jednocześnie zainteresowanych podróżami i ekologią. Wybraliśmy określone zainteresowania odbiorców oraz ich zachowania (osoby często podróżujące).

Tak zawężona i konkretna grupa dała nam koszt za aktywność od 0,01 do 0,03 $.

 

 

 

 

 

Na promocję było przeznaczone 15 $. Z jednym postem dotarliśmy do ponad 286 tys. osób (przy 22 tys. obserwujących).

 

 

 

 

 

W ciągu 4 dni od publikacji postu mieliśmy średnio 120 polubień organicznych dziennie. Na taki rezultat się złożyło:

  • Aktualny i ciekawy wpis o ekologii
  • Kontakt z odbiorcami
  • Bardzo szczegółowo zdefiniowana grupa odbiorców
  • Zapraszanie do polubienia strony osób, które zareagowały (lub późniejsze wykorzystanie tej grupy do kampanii reklamowej na polubienia)

Podsumowanie

W ciągu 2 miesięcy naszych działań zwiększyliśmy 4-krotnie średnią zasięgu organicznego, 5-krotnie liczbę polubień organicznych i 6-krotnie aktywność na fanpage’u. Nasze posty generowały duży zasięg społecznościowy, przyciągając nowych zainteresowanych użytkowników. Dodatkowo przeprowadziliśmy maksymalnie zoptymalizowane kampanie reklamowe, których koszt za wynik wyniósł od 0,01 do 0,03 dolara (w porównaniu ze średnią 0,38 $ z tym samym celem przed przejęciem profilu).

 

Zainteresowany/a? Zobacz, co możemy zrobić dla Ciebie. Wypełnij Brief.