Zacznijmy od podstaw – czym są meta tagi? Krótko mówiąc są to meta opisy, które są częścią kodu HTML i zawierają zwięzłe streszczenie strony www. Mogą przyjąć postać jednego zdania lub krótkiego akapitu, występującego tuż pod linkiem prowadzącym do witryny w wynikach wyszukiwania (SERP).

 

 

Optymalizacja meta tagów jest ważna aspektem on-page SEO. Niestety, z racji, iż meta opis nie jest bezpośrednim czynnikiem branym pod uwagę w rankingu, wiele osób nie poświęca im wystarczającej uwagi. Nie są świadomi tego, że odpowiednio zoptymalizowane meta opisy odgrywają ważną rolę w zachęcaniu odwiedzających wyszukiwarek do odwiedzenia danej strony. Meta tagi można nazwać mini reklamą, którą można zoptymalizować w celu zwiększenia aktywności klientów oraz CTR.

Jeśli jesteś zainteresowany poprawieniem jakości swoich meta tagów zapoznaj się z poniższymi błędami, których warto unikać podczas tego procesu.

 

Jakich błędów unikać podczas tworzenia meta tagu?

 

1.POMINIĘCIE SŁÓW KLUCZOWYCH

Twój meta opis powinien zawierać właściwe słowa kluczowe. Warto użyć takich, które dotyczą treści strony oraz takich, które są najczęściej wyszukiwane przez Twoich klientów.
Jeśli meta opis nie jest właściwy, Google sam wyszuka pierwsze zdanie z contentu strony zawierające słowo kluczowe i wyświetli je w wynikach wyszukiwania. Upewnij się zatem, że Twoje meta opisy są skonfigurowane z tytułem strony i odnoszą się do jej zawartości. W przeciwnym razie możesz skończyć z okrojonymi, nieistotnymi opisami wyrwanymi z kontekstu.

2.DUPLIKOWANIE META TAGÓW

Duplikaty meta opisów nie są penalizowane, jednak z różnych przyczyn powinieneś stworzyć unikatowy opis dla każdej strony. Według Google’a dobre meta opisy to taki, które są praktycznym streszczeniem strony. Są krótką prezentacją, która przekonuje użytkownika, że strona jest dokładnie tym, czego szuka. Im lepsza wiadomość z unikatową treścią, tym większa szansa na zwiększenie ruchu na stronach i zwiększenie CTR. Jeśli wszystkie Twoje strony mają podobne opisy, będą bardziej mylące niż pomocne. Można również użyć szablonu do automatycznego generowania meta opisów dla mniej lub bardziej podobnych stron. Nie będą one unikatowe, ale będą poprawne.

3.LICZENIE ZNAKÓW

Przez wiele lat najlepsza praktyka SEO polegała na napisaniu meta opisu pomiędzy 135-160 znakami.
To jednak zmieniło się w 2017 roku. Meta opisy Google mogą mieć teraz aż 320 znaków. Na podstawie szerokości urządzenia Twój idealny opis może mieć długość od 160 do 320 znaków (920-1,840 pikseli). Jeśli masz krótkie opisy, nie powinieneś próbować wciskać większej liczby znaków. Nic na siłę, liczą się konkrety. Pamiętaj też, że Google nie zawsze wyświetla ręcznie przypisane meta opisy. Gdy sytuacja tego wymaga generuje dłuższe opisy pobierając odpowiednią treść ze strony.
Innymi słowy, nie marnuj czasu na obsesję na punkcie idealnej liczby znaków w meta tagach.

4.POMINIĘCIE SNIPPETS

SNIPPETS to wszystkie dodatkowe informacje, takie jak: recenzja(gwiazdki), rozszerzone informacje o autorze, stronie. Krótko mówiąc są to wszystkie fragmenty rozszerzone.
Optymalizacja danych strukturalnych zdecydowanie powinna znajdować się na liście zadań do wykonania. Dzięki opisom rozszerzonym meta opisy będą się łatwo wyróżniać w tłumie.

5.UNIKANIE TABEL DLA BEZPOŚREDNICH ZAPYTAŃ

Ponieważ misja Google polega na „uporządkowaniu informacji na świecie i uczynieniu go powszechnie dostępnym i użytecznym”, wyszukiwarka naturalnie daje pierwszeństwo stronom internetowym, które zapewniają bezpośrednie odpowiedzi na wyszukiwarki. Mając to na uwadze, zidentyfikuj zapytania oparte na pytaniach, przygotuj szczegółowe odpowiedzi, zaimplementuj HTML z danymi strukturalnymi i ciesz się wysokimi pozycjami w SERP dla bezpośrednich odpowiedzi.

 

Wysokiej jakości meta opisy mogą mieć znaczenie dla Twojej witryny. Chociaż nie wpływają bezpośrednio na ranking bezpłatnych wyników wyszukiwania Twojej, opisy w meta tagach mogą pomóc Twojej firmie wyróżnić się w wynikach wyszukiwania.
Przygotuj atrakcyjne i zoptymalizowane opisy, które pasują do treści na stronach Twojej witryny i czerp korzyści. Unikaj błędów opisanych w tym artykule, a uzyskasz wyższy CTR, zwiększysz kierowany ruch i poprawisz konwersje.