+ Zapytaj o ofertę

Google Ads – czy Twój biznes ich potrzebuje?

Emilia Grychta
05/03/2021

Co roku, wiele firm „przepala” znaczną część budżetów marketingowych przez nieskuteczne przeprowadzanie swoich kampanii. Chcesz przeznaczyć budżet na reklamę? Lepiej wydaj go we właściwym miejscu.

Ludzie wyszukują w Google informacje nawet 3,5 miliarda razy dziennie. To daje możliwość prezentacji marki większej liczbie użytkowników, a co za tym idzie zwiększenie liczby potencjalnych klientów, konwersji oraz sprzedaży. Jak to zrobić? Skorzystaj z Google Ads – płatnej usługi umożliwiającej tworzenie reklam i wyświetlanie ich w wynikach Google.

Typy kampanii Google Ads

Google oferuje wiele typów kampanii, których możesz użyć. Oto kilka z nich:

  • Kampania w sieci wyszukiwania – są to reklamy, które najprawdopodobniej widujesz najczęściej. Pojawiają się formie tekstu na górze wyników wyszukiwania. Nie jest to jednak jedyny dostępny format w sieci wyszukiwania.
  • Dzięki kampaniom produktowym możesz wyświetlać reklamy także w Zakupach Google, łączącą atrybuty takie jak nazwa i cena produktu ze zdjęciem.
  • Kampania w sieci reklamowej wykorzystuje najbardziej elastyczny styl reklam – tekst, obraz, wideo. Jej główną zaletą jest eksponowanie reklam w rozległej sieci partnerów Google: w witrynach i aplikacjach innych firm jako reklama display czy jako pre-roll przed filmami na Youtube.

Oprócz wyboru odpowiedniego typu kampanii, podejmując decyzję o rozpoczęciu działań w platformie Google Ads, powinieneś poznać jej największe zalety, ale także problemy jakie możesz napotkać.

Najważniejsze zalety Google Ads

1. Mierzalny

W porównaniu z marketingiem w mediach tradycyjnych takich jak, prasa czy telewizja, efekty reklamy internetowej są zdecydowanie łatwiejsze do zmierzenia.
Narzędzia analityczne pozwalają precyzyjnie sprawdzać skuteczność wszystkich działań – wyznaczają je m.in. określone interakcje, jakie użytkownik podjął na stronie. Celem konwersji może być zapisanie się do subskrypcji lub złożenie zamówienia. Korzystając ze wskaźników w raportach Google Ads oraz narzędzi analitycznych takich jak, Google Analitycs, możesz na bieżąco optymalizować swoje kampanie. Koniec z tworzeniem nietrafionych strategii – dzięki mierzalności będziesz wiedział na bieżąco, czy Twoje kampanie przynoszą zyski i w jaki sposób inwestować budżet.

2. Szybszy niż SEO

W porównaniu do SEO, w którym do otrzymania efektów może minąć nawet kilka miesięcy, reklama w Ads pojawia się natychmiast. Ze względu na szybkość kampanii PPC, dane z Google Ads możesz wykorzystać w skutecznych działaniach SEO, np. uruchamiając kampanię testową na słowa kluczowe i konwersje.

3. Pokonaj konkurencję i rozwijaj się

Aby nie pozostawać w tyle, powinieneś analizować działania konkurencji i sukcesywnie testować nowe rozwiązania. Może w przypadku Twojej firmy działania w Google Ads w zupełności wystarczą. Jednak jeśli dysponujesz większym budżetem powinieneś skorzystać z platformy Google Marketing Platform, która łączy podstawowe narzędzia: Display & Video 360, Search Ads 360, Studio, a także Campaign Managera.

Firma Rituals zajmująca się sprzedażą kosmetyków wraz z rozwojem marki wykorzystała narzędzie prawdopodobieństwa konwersji w Google Analitycs 360, aby przyśpieszyć proces tworzenia odbiorców i optymalizować swoje kampanie. Ta automatyczna strategia doprowadziła ich do natychmiastowych wyników – 85% wzrost liczby konwersji i 15% spadek kosztów pozyskania. Szczegóły case study

4. Angażuj 

Google stale ulepsza Ads, ponieważ jest jednym z ich głównych źródeł dochodu. Najwięcej kliknięć otrzymują reklamy produktowe oraz reklamy InVideo w Youtube. Jak wynika z raportu Hootsuite “Digital 2020” – Yotube to najczęsciej wybierana platforma w Polsce, która ma ponad miliard unikalnych użytkowników miesięcznie, a także kilka miliardów wyświetleń dziennie. Wyświetlaj reklamy tam gdzie są ludzie – około 43% klientów deklaruje, że dokonali zakupu, bo zobaczyli to w reklamie na Youtube.

Najczęstsze problemy jakie możesz napotkać

Działania w Google Ads  wydają się być proste – ustalaj stawki za słowa kluczowe i zachęcaj użytkowników do klikania Twoich reklam. Jeśli jednak jako reklamodawca nie masz doświadczenia może się to wydawać trudne do zrozumienia. Istnieje wiele powodów, dla których marki rezygnują lub kończą działania w Google Ads, oto najczęstsze z nich.

1. Brak zrozumienia typów dopasowań

Typy dopasowań pozwalają na większą swobodę doboru słów kluczowych – informują Google czy chcesz dokładnie dopasować wyszukiwane hasło czy też reklama powinna być wyświetlana każdemu kto wyszukiwał hasła częściowo powiązane. Wyróżniamy 4 typy dopasowań: przybliżone, zmodyfikowane dopasowanie przybliżone, dopasowanie do wyrażenia oraz ścisłe.

Obie skrajności w wyborze mogą być błędem:

  • dodawanie wielu dopasowań przybliżonych nie używając wykluczających słów kluczowych – „wyklikiwanie” budżetu na nietrafne wyniki ogólne
  • dopasowania ścisłe czasami prowadzą do strony docelowej, która nie dostarcza dobrych konwersji – są drogie i generują małą liczbę wyświetleń

Najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie kombinacji dopasowań. Analiza raportu wyszukiwanych haseł pozwoli Ci na bieżąco sprawdzać ile kosztują Twoje typy dopasowań i jak dobrać słowa kluczowe, aby Twoja reklama wyświetlała się w odpowiednich wynikach wyszukiwania.

2. Próba przerwania wyszukiwania

Kolejnym problemem jest sytuacja, w której marketerzy zaczynają kupować słowa kluczowe, nawet jeśli są powiązane tylko pośrednio. Użytkownicy, którzy przeprowadzają bardziej szczegółowe wyszukiwania są zdeterminowani. Szukając konkretnych produktów nie będą łatwo rozpraszać się tym, co próbujesz sprzedać. Zawsze myśl o tym, jak rozwiązać zamiar osoby poszukującej, nie starając się wyprzedzać jej o kilka kroków. Oczywiście potencjalni klienci mogą potrzebować powiązanych produktów/usług, jednak najpierw zaprowadź ich do swojej marki, a następnie kontynuuj dostarczanie dodatkowych wartości.

3. Strony docelowe nie konwertują

Wysyłając użytkownika do witryny, Twoim celem powinno być przekształcenie go w klienta. Czasami jednak pewne czynniki powodują, że odchodzi on bez dokonania konwersji – zbyt wiele informacji na stronie, trudne do znalezienia wezwanie do działania lub brak wyróżnienia informacji.

Niezwykle ważną rolę w uzupełnieniu wizualnego projektowania stron www odgrywa User Experience, czyli w skrócie użyteczność, atrakcyjność i dostarczanie dobrych i pozytywnych emocji. Dobry projekt UX, skupiający się na doświadczeniach użytkownika sprawi, że osoba, która trafi na stronę nie tylko pozostanie na niej dłużej, ale chętnie wróci w przyszłości. Czego unikać:

  • nie wprowadzaj niepotrzebnego hałasu w postaci dziesiątek okienek, ikon i niezrozumiałych bloków tekstowych
  • upewnij się, że strony docelowe mają jasny cel i przekaz
  • odpowiedz sobie na pytanie, czy Twoja oferta produktowa jest tym, czego szuka użytkownik.

Brak odpowiedniego UX może Cię kosztować dużo pieniędzy, które nigdy nie przekształcą się w klientów. Jeśli zastosujesz się do tych podstaw, powinieneś być na najlepszej drodze do konwersji użytkowników Google Ads na klientów.

4. Inne czynniki konkurencyjne

Z biegiem czasu Twoja konkurencja może zyskać przewagę nad Tobą dzięki lepszym ofertom produktowym czy obniżkom cen. Tylko dlatego, że konwertujesz mniej niż wcześniej, nie oznacza to, że problemem jest Google Ads. Mogą występować inne przyczyny, które czasami wykraczają poza przeglądanie stron docelowych lub kupowany ruch, dlatego:

  • stale sprawdzaj działania konkurencji – przynajmniej raz w miesiącu
  • poproś klientów o opinie, aby uzyskać wgląd w swoją branżę
  • wyprzedź działania konkurencji dzięki swojej propozycji wartości skorzystaj z funkcji analizy aukcji, które pozwoli Ci spojrzeć na to z kim konkurujesz.

Podsumowanie

Biorąc pod uwagę zasięg i skuteczność, Google Ads powinien być częścią Twojej płatnej strategii. Sieć wyszukiwania może zapewnić wysoką pozycję reklam dla użytkowników szukających marek takich jak Twoja, a sieć reklamowa może być wykorzystana do ich ponownego zaangażowania.

Jeśli dysponujesz większym budżetem, zalecamy skorzystanie z niesamowitych możliwości jakie daje platforma Google Marketing Plartform – skontaktuj się z nami, aby zasięgnąć szczegółów!

Nie ma kampanii G Ads, które nie działają, są tylko takie, które wymagają większej ilości pracy. Skorzystaj ze wskazówek, które omówiliśmy i pamiętaj, aby stale udoskonalać swoje działania.

Oceń post
[Łącznie: 1 Średnia: 5]