Browse By

Jak wybrać agencję marketingową do współpracy? Wybór agencji marketingowej.

Na rynku codziennie powstają nowe firmy, które mają aspiracje do tego, by stać się wielkimi agencjami z prawdziwego zdarzenia. Wybór takiej, z którą jako marka chcesz współpracować, nie jest prosty i często nie jest też oczywisty. Oprócz doskonałej jakości usług i szerokiego wachlarza oferowanych możliwości, ważne jest także, aby dana agencja była nie tylko wykonawcą, ale i partnerem biznesowym, a być może także przyjacielem, który doskonale rozumie potrzeby Twojej marki i próbuje spełnić jej oczekiwania.

Doświadczenie

Przez doświadczenie nie rozumiemy jedynie liczby lat spędzonych na rynku (choć to świetny wyznacznik renomy agencji). Doświadczenie to także liczba i różnorodność dostarczonych projektów. Jeżeli projekty zbliżone są do profilu Twojej marki, wzrasta prawdopodobieństwo, że dana agencja jeszcze lepiej wywiąże się z zadania. To nie jedyny powód, który trzeba wziąć pod uwagę przy wyborze agencji, ale warto dopisać go do swojej checklisty.

Umiejętności i zespół

Agencję tworzą ludzie – obdarzeni talentami i umiejętnościami, potwierdzonymi przez portfolio i projekty, z których dumni są klienci. Sprawdź zaplecze „personalne” agencji, z którą współpracujesz, by mieć pewność, że Twoja marka jest w dobrych rękach. Możesz poszukać informacji także w mediach społecznościowych. Jeśli za pracownikami stoi doświadczenie i wyniki, łatwiej będzie podjąć decyzję o współpracy. Agencja wyróżniająca się kompleksowymi usługami (nie tylko social media, ale i marketing, seo – pozycjonowanie i optymalizacja czy sem) może być atutem dla strategii Twojej marki.

Rekomendacje i portfolio

To bardzo istotna część wyboru agencji reklamowej, marketingowej, interaktywnej. Portfolio „wyraża więcej niż tysiąc słów” – to wyraźne potwierdzenie umiejętności agencji, rodzajów projektów i efektów, które udało się osiągnąć. Jeśli agencja może pochwalić się rekomendacjami od zadowolonych klientów, a ponad to ma w swoim portfolio ciekawe projekty, które chce pokazać światu, warto zainteresować się tematem potencjalnej współpracy.

Podejście i komunikacja

Często nawet najlepsze czy największe agencje mogą stracić kontrakt czy projekt właśnie przez nieodpowiednie podejście czy nieefektywną komunikację. Powierzając agencji swój projekt lub obsługę marki, chcesz mieć pewność, że wszystko zostanie dopilnowane, Twój projekt nie będzie jednym z wielu, a pracownicy agencji zaangażują się w komunikację i będą do Twojej dyspozycji. Rzeczywistość jest jednak często zupełnie inna, dlatego zanim podpiszesz umowę, spróbuj „wyczuć” agencję i odpowiedzieć sobie na pytanie: „Czy naprawdę dobrze będzie mi się z nimi współpracować?”.

Wybór agencji marketingowej nie jest najłatwiejszym wyborem na świecie! Jednak, jeśli weźmiesz pod uwagę szereg kryteriów, szanse na znalezienie tej najlepszej wzrastają. Nieskromnie polecamy się z Camp7. 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *