+ Zapytaj o ofertę

Marketing zintegrowany – czym jest i z czego się składa?

Camp7 Redakcja
19/06/2020

O skuteczności i istocie działań marketingowych prowadzonych w internecie przekonała się już większość osób prowadzących jakąkolwiek działalność gospodarczą. To właśnie sprawna reklama w internecie pozwala na zbudowanie wizerunku firmy i pozyskanie wartościowych klientów. Czy jesteś jednak pewien, że wykorzystujesz wszystkie narzędzia i formy, które pozwalają na wzmocnienie swojej pozycji na rynku? Każde z nich składa się na tzw. marketing zintegrowany.

Co to jest marketing zintegrowany?

Definicja tego pojęcia jest prosta – marketing zintegrowany (z ang. Inbound Marketing) to po prostu zbiór wszystkich działań reklamowych, które można przeprowadzić w internecie. Chociaż są one mocno zróżnicowane, przez co poszczególne agencje zajmujące się świadczeniem takich usług proponują nieco inną ofertę, mają jeden cel. Ich zadaniem jest zwiększenie ruchu na stronie www oraz sukcesywne budowanie i umacnianie pozytywnego wizerunku firmy.

Im więcej takich działań podejmujemy, tym zwiększamy nasze szanse na przyciągnięcie jeszcze większej liczby odbiorców. By jednak wprowadzać rozwiązania z zakresu marketingu internetowego, warto wdrażać poszczególne etapy stopniowo, tak by upewnić się, że wszelkie kanały komunikacyjne z potencjalnym klientem działają w pełni sprawnie. 

Dlaczego marketing zintegrowany przynosi korzyści?

Wdrożenie różnorodnych działań marketingowych minimalizuje ryzyko, że któreś z narzędzi nie spełni dobrze swojego zadania. Synergia wszystkich form reklamy i komunikacji umożliwia znaczne zwiększenie zasięgów, a jednocześnie wzajemne wsparcie poszczególnych elementów składających się na marketing internetowy. Zsynchronizowanie wszelkich działań umożliwia przeprowadzenie bardziej skutecznej kampanii promocyjnej i tym samym zwiększenie ruchu na stronie.

Choć marketing zintegrowany musi być realizowany na wielu różnych polach, to jednak – prowadzony w umiejętny sposób – daje znakomite wyniki i znacząco przyczynia się do zwielokrotnienia zysków danej działalności poprzez poprawienie jej widoczności w internecie.

Narzędzia w marketingu zintegrowanym

Jak już zostało wspomniane, marketing zintegrowany opiera się na całym spektrum szeroko zakrojonych działań reklamowych. Firma, która w sprawny sposób wykorzysta je wszystkie, zdecydowanie umocni swoją pozycję i zarazem stanie się najbardziej atrakcyjnym wyborem dla potencjalnego klienta. Wprowadzenie marketingu zintegrowanego wymaga oczywiście zaplanowania odpowiedniej strategii, tak by maksymalnie wykorzystać wszystkie dostępne możliwości. Jakie narzędzia i założenia są wówczas wykorzystywane?

  • Content marketing – czyli tworzenie wartościowych treści w wysokiej jakości, które zagwarantują odbiorcy wszystkie odpowiedzi na zadane przez niego pytania i jednocześnie przekonają do skorzystania z usług firmy. Mowa tu zarówno o artykułach sponsorowanych i poradnikach, jak i o takich formach jak webinary czy infografiki.
  • Social media – marketing internetowy nie może się obejść bez prowadzenia profili w najważniejszych serwisach społecznościowych. Ułatwiają one kontakt z klientem i zarazem pozytywnie wpływają na wizerunek marki. Zapewniają dostęp do informacji, a nierzadko posiadają również element rozrywkowy.
  • Marketing szeptany – można powiedzieć, że to „podsuwanie” potencjalnym klientom informacji o tym, że dana firma istnieje i świadczy usługi, których poszukują. Marketing szeptany opiera się m.in. na dodawaniu wpisów na tematycznych forach internetowych z odnośnikiem do strony firmy.
  • SEO – czyli pozycjonowanie i optymalizacja strony firmy oraz zamieszczonych na niej treści. Jest niezbędnym drugim etapem content marketingu. Nie wystarczy stworzenie wartościowych treści – należy je także dostosować do SEO, by były dobrze widoczne w wyszukiwarkach.
  • Blogging – blog firmowy to jeden z podstawowych narzędzi marketingu. To m.in. tam możemy zamieszczać stworzone treści, które udzielają klientom wszelkich informacji i jednocześnie w nienachalny sposób nakłaniają go do zakupienia oferowanego przez nas produktu.

W skład marketingu zintegrowanego wchodzi też analityka (kontrola statystyk strony internetowej), reklamy graficzne oraz e-mail marketing (newslettery).