Kto powiedział, że przestrzeń w mediach społecznościowych zarezerwowana jest tylko na działania marek lub użycie dla celów prywatnych? Coraz popularniejsze są terminy takie jak social selling czy… rekrutacja w social media. Możliwości są nieograniczone, a działy HR powinny wziąć je pod uwagę. Lekturę poniższego tekstu polecamy przedstawicielom działów Human Resources, rekruterom, agencjom rekrutacji i markom, dbającym o employer branding i chcącym jeszcze bardziej przekuć go w rekrutacyjny sukces.

Poznaj 5 tips & tricks idealnych dla branży HR:

Wykorzystaj moc LinkedIn

LinkedIn to absolutny must jeśli chodzi zarówno o rekrutację, jak i personal branding rekrutera lub employer branding pracodawcy. Nie musisz od razu decydować się na opcje płatne i konto Premium (szczególnie, jeśli nie masz zbyt wielkiego obycia z LI – opcje bezpłatne powinny w zupełności Ci wystarczyć na początek). Dołącz do grup, wykorzystuj kontakty biznesowe nawiązywane na LinkedIn – zapraszaj do grona znajomych osoby decyzyjne, dołączaj personalizowane wiadomości i dziel się treścią, którą uważasz za merytoryczną. To świetne miejsce na znalezienie odpowiednich kandydatów!

Nie zapominaj o Facebooku

O ile LinkedIn jest obowiązkowym narzędziem w toolboxie każdego rekrutera, o tyle warto docenić także potencjał Facebooka. To świetne miejsce na znalezienie kandydatów, zapisanie się do grup i dbanie o dobre imię zarówno marki, jak i swoje. Pamiętaj o ustawieniach prywatności swoich postów (szczególnie, jeśli są kontrowersyjne lub bardzo prywatne), zaplanuj publikację treści branżowych i udzielaj się w merytoryczny sposób na profilach i grupach, które są związane z Twoją działalnością. Tu także możesz znaleźć perełki – kandydatów, którzy np. z pewnych względów nie chcą udzielać się na LI.

Stwórz biznesowy, profesjonalny wizerunek

Najlepsi rekruterzy cieszą się nienagannym wizerunkiem w mediach społecznościowych i pomaga im to w pozyskiwaniu leadów: nowych kontaktów, pracowników, kandydatów. Pamiętaj o tym, by w social media prezentować się profesjonalnie: zadbaj o odpowiednie opisy, pomyśl o wystąpieniach gościnnych: wpisach, prezentacjach, udziałem w konferencji. Dostarczaj stale wartość i merytoryczne treści swojej grupie docelowej, by budować jeszcze szerszy zasięg Twoich komunikatów.

Podejdź do drugiej osoby… osobiście

To częsty błąd działów HR czy rekruterów, którzy po niepomyślnej dla rekruta rozmowie kwalifikacyjnej lub zatrudnieniu… zapominają o nim. Informacja zwrotna – feedback – dla wielu osób jest na wagę złota, dlatego nie bój się poinformować kandydata o braku sukcesu w rekrutacji i udzielić mu informacji, dlaczego tak się stało. W samym procesie rekrutacji, lub nawet jeszcze przed nim, postaraj się poznać drugą osobę, a nie tylko zdobyć jej CV. W sieci krążą opinie na temat zachowań rekruterów, którym zdarzyło się zupełnie zignorować osobę rekrutującą się do danej firmy, lub proponować jej stanowisko niezwiązane z jej umiejętnościami.

Ucz się od najlepszych

Zdajemy sobie sprawę, że ciężko połączyć pewne procesy – dbanie o wizerunek HR w mediach społecznościowych i właściwą pracę i obowiązki – w całość. Camp7 to agencja, która może pomóc Ci w odpowiednim zbalansowaniu. Naszym działem social kieruje osoba, która ma globalne doświadczenie w przeprowadzaniu kampanii marketingowych i employer brandingowych, także dla działów HR. Potrzebujesz marketingowego wsparcia? Skontaktuj się z nami – przygotujemy dla Ciebie ofertę, odpowiednio przeszkolimy lub umówimy termin consultingu.