+ Zapytaj o ofertę

Jak zwiększyć współczynnik konwersji witryny poprzez generowanie leadów?

Camp7 Redakcja
28/09/2018

Kilka lat temu władza przesunęła się z rąk marketingowców na korzyść konsumentów Internetu.
Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, są oni uprawnieni do wyboru własnych doświadczeń online. Decydują o tym co przeczytać, kupić, kliknąć oraz czego unikać. Aktywnie unikane są w tym przypadku reklamy, co utrudnia sprawę marketingowcom. Istnieje na to jednak kilka skutecznych sposobów.

Chcąc wygenerować więcej potencjalnych klientów z naszej strony trzeba być inteligentnym i twórczym w generowaniu leadów. Trzeba myśleć nie tylko o tym jak przyciągnąć ich uwagę, ale też o tym jak sprawić, by chcieli zagłębić się w naszą ofertę. Inteligentna strategia generowania leadów składa się z tworzenia wartościowych ofert i doświadczeń, które wpisują się w kontekst tego, co ludzie już lubią i chcą robić online.

 

Internet jest światem konsumenta, w którym marketer jest gościem, który zobowiązany jest się dopasować.

 

1. SOCIAL MEDIA

Strategiczne generowanie leadów poprzez wykorzystanie social mediów jest jednym z popularnych zabiegów. SM jest idealnym miejscem do zbudowania większej świadomości marki, natężenia ruchu oraz do generowania potencjalnych klientów niskim kosztem.
Poza promowaniem ciekawych treści na LinkedInie, Facebooku, Twitterze i innych serwisach społecznościowych zaleca się regularną publikację linków do postów na blogu lub bezpośrednio do stron docelowych ofert. Ważnym jest, aby pamiętać o jednej istotnej rzeczy, a mianowicie o odpowiednim linkowaniu. Kiedy łączysz się bezpośrednio ze stronami docelowymi, upewnij się, że kopia w Twoich wpisach społecznościowych zakłada, że kliknięcie linku spowoduje przekierowanie osób na stronę docelową.

 

 

2. CTA – Call to action

Miejsce docelowe CTA może mieć bezpośredni wpływ na liczbę potencjalnych klientów generowanych przez witrynę. Niewielu marketerów poświęca czas na analizę i poprawne zastosowanie wezwania do działania pod kątem zwiększenia konwersji. Najlepszą strategią w tym przypadku jest umieszczanie CTA w naturalnej ścieżce wzrokowej konsumenta.
Mówimy tutaj o tak zwanej metodzie „F”. Badanie eyetrackingu wykazało, że kiedy ludzie czytają stronę internetową, naturalnie zaczynamy od spojrzenia w lewy górny róg strony, a następnie przesuwamy oczy w kształcie litery F.

 

3. ANCHORS

W większości przypadków blogerzy biznesowi kończą swój post wezwaniem do działania. Przyznajmy jednak, na pierwszy rzut oka te typy CTA wyglądają jak reklamy, co może odstraszyć czytelnika i skutkować rezultatem odwrotnym od zamierzonego. Na pomoc tej sytuacji wychodzi CTA w zakotwiczonym tekście.

Co to jest CTA w zakotwiczonym tekście? Jest to samodzielny tekst w wierszu bloga powiązany ze stroną docelową w stylu H3 lub H4, która odróżnia ją od pozostałej części treści postu. Zwykle wstawiany jest między dwoma akapitami tekstu.

 

Załóżmy, że wyszukujemy frazy „TRENING ABS” i odwiedzamy stronę, na której znajduję się tekst na dany temat. Aby ocenić, czy dana strona spełni nasze wymagania, przed zagłębieniem się w content przeglądamy całokształt i oceniamy, czy jest on ciekawy. Jeśli nasze oczy napotkają anchor text CTA mówiący: „POBIERZ 3-DNIOWY PLAN TRENINGOWY” zainteresowanie znacząco wzrasta.

 

Istnieje wiele sposobów na kreatywne generowanie leadów, powyżej przedstawiliśmy najpopularniejsze rozwiązania. Oprócz optymalizowania stron internetowych i obecności w mediach społecznościowych pod kątem potencjalnych klientów zawsze szukaj okazji do zwiększenia ruchu na stronach generujących największą liczbę konwersji, optymalizując te strony pod kątem słów kluczowych i łącząc się z tymi stronami wewnętrznie i zewnętrznie.

Oceń post
[Łącznie: 0 Średnia: 0]