+ Zapytaj o ofertę

KPI aplikacji mobilnej, które warto śledzić

Camp7 Redakcja
18/01/2019

Nie śledzisz danych, nie analizujesz ich i nie optymalizujesz aplikacji? To prosty przykład marnowania cennych wskazówek, które mogą poprawić komfort użytkowania aplikacji i zadowolić odbiorców. Ustalanie kluczowych wskaźników wydajności aplikacji mobilnych jest pierwszym i najważniejszym krokiem do osiągnięcia sukcesu. Istnieje jednak wiele wskaźników KPI. Jak zdecydować, które z nich są odpowiednie dla Twojej aplikacji? Zacznij od ustalenia jakie są Twoje cele związane z aplikacją.

Poniżej przedstawiamy listę najważniejszych wskaźników, które programiści aplikacji mobilnych używają do mierzenia (i utrwalania) sukcesów swoich aplikacji. W zależności od kategorii i celów danej aplikacji niektóre z nich będą bardziej lub mniej odpowiednie dla Twoich potrzeb.

 

Pobrania, nowe rejestracje i odinstalowania

W 2017 r. Aplikacje mobilne zostały pobrane ponad 178 miliardów razy na całym świecie. Pobrania to początkowe dane dla większości programistów. Jest to świetny test porównawczy, na którym opiera się wiele innych danych, i kluczowy etap rozwoju Twojej aplikacji. To proste: im częściej aplikacja jest pobierana ze sklepu z aplikacjami, tym bardziej jest popularna.

Podobnie jak w przypadku pobrań, śledzenie nowych rejestracji może dostarczyć interesujących wglądów. Wskazuje, czy twoja baza użytkowników rośnie, czy się kurczy. Na te dane mogą mieć wpływ błędy, kampanie reklamowe, ostatnie wydarzenia i wiele innych. Z drugiej strony upewnij się, że monitorujesz także statystyki deinstalacji. Ta liczba może dać Ci dokładniejszy obraz tego, ilu użytkowników korzysta z Twojej aplikacji w danym momencie.

 

Udostępnianie i ocena Twojej aplikacji

Gdy użytkownicy są zaangażowani i przywiązani do aplikacji, częściej ją udostępniają i oceniają. Śledź udostępniania w mediach społecznościowych. Śledź kontekst i powód, dla którego klient udostępnił Twoją aplikację. Zbierzesz tym samym kilka cennych informacji.
Kontroluj stan ocen aplikacji. Nie zapomnij o żadnym problemie ani skardze, i wykorzystaj tę szczerą opinię od klientów jako okazję do ulepszenia swojej aplikacji. Napisanie recenzji zajmuje więcej czasu niż ocenianie aplikacji, co przemawia na korzyść jakościowej informacji zwrotnej. Pomoże Ci to ustalić priorytety, które należy najpierw rozwiązać.

 

Zatrzymanie klienta na dłużej

Wskaźnik zatrzymania to odsetek klientów, którzy odwiedzają lub korzystają z Twojej aplikacji co najmniej raz na 30 dni. Zazwyczaj mierzy się to w ciągu 90 dni (jeden kwartał biznesowy). Jest to niezbędne KPI, ponieważ wskazuje, ilu użytkowników pozostało lojalnych. Wysoki wskaźnik utrzymania oznacza, że Twoja aplikacja jest wartościowa.
Wskaźnik rezygnacji jest przeciwieństwem wskaźnika retencji. Informuje, ile osób przestało korzystać z Twojej aplikacji. Jeśli współczynnik retencji wynosi 25%, oznacza to, że wskaźnik rezygnacji wynosi 75%. Najlepsza jest niska stopa rezygnacji i wysoka stopa retencji, ale nie zawsze jest to możliwe. Aplikacje mobilne generalnie mają wysoki wskaźnik rezygnacji.

 

Zaangażowanie użytkownika

Badania pokazują, że klienci mobilni korzystają z dziewięciu aplikacji dziennie i 30 miesięcznie. Aktywne zainteresowanie ujawnia się wtedy, gdy klienci robią wszystko, aby codziennie korzystać z aplikacji. To dobry wskaźnik, by zobaczyć czy aplikacja świetnie sobie radzi, czy też nie.

 

Czas sesji

Długość sesji jest dobrym wskaźnikiem KPI. Wskazuje, ile czasu ktoś spędza w Twojej aplikacji podczas jednej wizyty. Im więcej czasu, tym lepiej! Pozyskanie uwagi klienta jest wystarczająco trudne. Utrzymanie ich uwagi? Jeszcze trudniejsze do osiągnięcia…
Długość sesji zależy od rodzaju aplikacji, jednak konsumenci mobilni spędzają średnio około pięciu minut w danej aplikacji. Ale upewnij się, że określasz średnie dla danej kategorii aplikacji. Średni czas spędzony w aplikacji do płatności będzie różnił się od czasu spędzonego w aplikacji przeznaczonej na zakupy.

 

Optymalizuj

Jeśli nie śledzisz żadnych kluczowych wskaźników wydajności lub po prostu robisz to niewłaściwie, możesz zadziałać na własną niekorzyść. Pomyśl o tym w ten sposób: Jeśli nie wiesz, dokąd zmierzasz… jak tam dojdziesz?

Nie wystarczy mieć świetny pomysł i wykonanie. Aby mieć udaną aplikację mobilną musisz stale udoskonalać ją dla obecnych i nowych klientów. Jeśli tego nie zrobisz, Twoi konkurenci zrobią to za Ciebie.

Oceń post
[Łącznie: 0 Średnia: 0]