Obecne czasy to wyzwanie dla nas wszystkich. Panika i strach to silne emocje, które karzą się wycofywać z aktywności. Mało kto jest wówczas w stanie zebrać myśli, przygotować plan i wprowadzić zmiany (przecież wszyscy wpływamy na niezbadane dla nas wody). U konsumentów radykalnie zmienia się lista priorytetów (spada ich dochód) i przy tym nasza sprzedaż, czy się tego chce czy nie, również zaczyna spadać.
Poniżej kilka Tips & Tricks, które mogą być pomocne:
- Przeanalizuj zmieniające się potrzeby konsumenta. Nie oszczędzaj na badaniach, śledź zmieniające się trendy konsumenckie i pamiętaj o emocjach. Zaktualizuj persony i grupy docelowe.
- Nie tnij masowo wydatków marketingowych, jeśli musisz wycinać wydatki – rób to na chłodno.
- Sprzedaż i marketing to nie koszt, nie jest to wyjście opcjonalne, musisz uzyskiwać przychód.
- Zrób listę działań koniecznych i tych, które mogą poczekać.
- Nie panikuj, stabilizuj swoją markę, zrób przegląd produktów i usług.
- Utrzymuj lub zwiększaj wydatki na reklamę, która – działa!
- Zachowaj elastyczność i dynamikę – testuj.
- Wzmocnij zaufanie i wykaż empatię (znów emocje).
- Działaj w najlepszym interesie klienta.
- Pamiętaj, że recesja się skończy 🙂
Jest jeszcze jedno wyjście – jeżeli nie stać Cię na utrzymanie całego działu specjalistów, możesz skorzystać z usługi Outsourcing Marketingu. Prócz naszej agencji na rynku jest sporo firm świadczących tego typu usługi. Przeanalizuj swoje potrzeby i poszukaj tej najwłaściwszej.
Powodzenia!