+ Zapytaj o ofertę

Marketing w czasie recesji i kryzysów (short list)

Paweł Superson
18/11/2022

Obecne czasy to wyzwanie dla nas wszystkich. Panika i strach to silne emocje, które karzą się wycofywać z aktywności. Mało kto jest wówczas w stanie zebrać myśli, przygotować plan i wprowadzić zmiany (przecież wszyscy wpływamy na niezbadane dla nas wody). U konsumentów radykalnie zmienia się lista priorytetów (spada ich dochód) i przy tym nasza sprzedaż, czy się tego chce czy nie, również zaczyna spadać.

Poniżej kilka Tips & Tricks, które mogą być pomocne:

  • Przeanalizuj zmieniające się potrzeby konsumenta. Nie oszczędzaj na badaniach, śledź zmieniające się trendy konsumenckie i pamiętaj o emocjach. Zaktualizuj persony i grupy docelowe.
  • Nie tnij masowo wydatków marketingowych, jeśli musisz wycinać wydatki – rób to na chłodno.
  • Sprzedaż i marketing to nie koszt, nie jest to wyjście opcjonalne, musisz uzyskiwać przychód.
  • Zrób listę działań koniecznych i tych, które mogą poczekać.
  • Nie panikuj, stabilizuj swoją markę, zrób przegląd produktów i usług.
  • Utrzymuj lub zwiększaj wydatki na reklamę, która – działa!
  • Zachowaj elastyczność i dynamikę – testuj.
  • Wzmocnij zaufanie i wykaż empatię (znów emocje).
  • Działaj w najlepszym interesie klienta.
  • Pamiętaj, że recesja się skończy 🙂

Jest jeszcze jedno wyjście – jeżeli nie stać Cię na utrzymanie całego działu specjalistów, możesz skorzystać z usługi Outsourcing Marketingu. Prócz naszej agencji na rynku jest sporo firm świadczących tego typu usługi. Przeanalizuj swoje potrzeby i poszukaj tej najwłaściwszej.

Powodzenia!

Oceń post
[Łącznie: 2 Średnia: 4.5]