Doświadczenia użytkownika stały się nieodłącznym elementem każdego projektu. Technologia rozwija się w zaskakująco szybkim tempie i ewoluuje z dnia na dzień, specjaliści stale dostosowują się do nowych strategii projektowania. Dobrze byłoby zacząć nowy rok od przeanalizowania nowych trendów oraz zaplanowania strategii na najbliższe 12 miesięcy. Oto kilka trendów z zakresu projektowania UX, które warto mieć na uwadze w 2019 roku.
Płaski projekt 3D lub 2.5D
Wyszukiwanie szybszych i łatwiejszych rozwiązań renderowania 3D, jednocześnie tworząc iluzję ruchu są ostatnio gorącym tematem w branży. Wyobraź sobie tworzenie ilustracji 2D lub animacji na płaszczyźnie X, a następnie dodawanie ich do płaszczyzny Y. Nazywa się to płaszczyzną 2,5D, płaskim 3D lub też płaszczyzną pomiędzy 2D i 3D. Potencjał takich efektów jest ogromny i zdecydowanie szykuje swój rozkwit w 2019.
Mikro-interakcje
Mikro-interakcje ewoluowały i przyciągały uwagę w ciągu ostatnich kilku lat, ponieważ przyczyniają się w ogromnym stopniu do poprawy użyteczności aplikacji. Ponadto mikro-interakcje mogą pomóc w zapewnieniu spójności aplikacji. Produkty stają się coraz inteligentniejsze i bardziej zaawansowane technologicznie. Branża powinna dążyć do stworzenia systemów wykorzystujących mikro-interakcje, aby stworzyć emocjonalną więź i budować lojalność wobec swoich użytkowników.
Interfejs głosowy
Interfejs głosowy oferuje szybszy, łatwiejszy i przyjemniejszy sposób kontrolowania komputerów i urządzeń, umożliwiając użytkownikom sterowanie głosem. Przewiduje się, że około 50 procent wszystkich zapytań w wyszukiwarkach zostanie wykonanych przy użyciu sterowania głosowego. Pominięcie szybko rozwijającej się technologii VUI w swojej strategii może okazać się wielkim błędem.
Świadomy projekt
Projektując powinniśmy wziąć pod uwagę wszystkie płci oraz rasy. Jeśli formularz wymaga podania nazwiska rodzica powinniśmy dać możliwość podania nazwiska rodzica/opiekuna prawnego. Ponadto powinniśmy zaproponować naszym klientom rozwiązania, przyjazne dla środowiska, takie jak „odbiór w punkcie” lub „produkt bez opakowania”, które pomagają zmniejszyć zanieczyszczenie środowiska. Zdolność do bycia świadomym otoczenia i uwzględnienia tych opcji ma również wpływ na postrzeganie Twojej marki przez konsumentów. Są oni bardziej skłonni pozostać lojalni wobec marki, która przejawia odpowiedzialność społeczną.
Uwzględnienie specjalnych potrzeb
Technologia cyfrowa jest na tyle rozwinięta, że może być dostosowana do użytkowników niepełnosprawnych- daltonizm, niemożność dotykania czy inne podobne warunki. Projektowanie z uwzględnieniem różnych potrzeb pozwala osobom o różnych cechach korzystać z produktu w różnych środowiskach. Jest to ważne, ponieważ zapewnia wiele sposobów, w jakie ludzie mogą uczestniczyć w doświadczeniu.
W dobie hiperłączności istnieje ciągła potrzeba adaptacji technologii w celu dostarczania zaawansowanych rozwiązań. Sposób, w jaki doświadczamy produktów i usług cyfrowych, również stale się zmienia, co sprawia, że warto mieć na uwadze obecne trendy.