+ Zapytaj o ofertę

Kiedy publikować posty na Instagramie?

Daria Balcewicz
28/04/2021

Instagram jest jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych. To właśnie tam możemy dzielić się najpiękniejszymi zdjęciami, filmami, a także tworzyć stories skierowane do swoich znajomych. Jednak Instagram nie jest już jedynie platformą do działalności prywatnej. Obecnie wiele marek stawia na aktywny rozwój konta i budowanie wizerunku marki właśnie w tym medium.

Aby zbudować wizerunek oraz społeczność wokół marki na Instagramie bardzo ważne jest regularne publikowanie wartościowych postów. Jednak czy kiedykolwiek zastanawiałeś/łaś się czy pora dnia o której publikujesz treści ma jakieś znaczenie? Odpowiedź jest prosta – ma i to ogromne!

 

Grupa docelowa

Każdy profil na Instagramie rządzi się swoimi prawami – ma swój własny content, pomysł na wizualizację, ale przede wszystkim swoich własnych odbiorców. Najczęściej to właśnie grupa Twoich odbiorców decyduje o tym, kiedy najlepiej opublikować post. W końcu w innych godzinach będą aktywne osoby pracujące od godziny 8 – 18, a w innych młode mamy spędzające czas w domu ze swoim maluchem.

Zwróć uwagę na to, do kogo mówisz, kim tak naprawdę jest Twój odbiorca i czego potrzebuje, a czas ustalenie czasu publikacji będzie dla Ciebie dużo prostsze. Pamiętaj, że człowiek uczy się na błędach, więc nie bój się testowania. Na samym początku swojej działalności na Instagramie sprawdź i wypuść posty w różne dni tygodnia, o różnej porze dnia – po czasie, statystyki same odpowiedzą Ci która pora będzie najlepsza dla Twoich odbiorców.

Zalecenia ogólne

Pomijając preferencje publikacji Twojej grupy docelowej, oczywiście są też ogólne zalecenia co do publikacji na Instagramie. Pamiętaj, że pierwsza godzina od publikacji wpisu na Instagramie jest kluczowa. To właśnie jest czas, w którym nie powinieneś edytować swojego posta. W tym czasie zadziała algorytm, który dopasowuje grupę odbiorców do Twojej treści. Im większy zasięg organiczny i liczba serduszek pod Twoim postem, tym lepsze zasięgi osiągnie w przyszłości.

Godziny szczytu

To temat, który obowiązuje już nie tylko na drogach. 😊 Jednak godziny tych dwóch „szczytów” zdecydowanie się nie pokrywają – a nawet wykluczają. Większość osób korzystających z Instagrama (czyli osób na których uwadze Ci zależy) pracuje w standardowych godzinach w dni robocze tj. 9-17. Jest to czas, w którym aktywność w mediach społecznościowych jest znacząco mniejsza. Uznaje się, że najlepszy czas na publikację jest między godziną 7, a maksymalnie 10 rano, gdy wszyscy są w drodze do pracy lub scrollują Instagram zaraz po przebudzeniu. Kolejną falą aktywności są oczywiście godziny wieczorne, między 19 – 22, gdy masz już nieco więcej czasu na chwilę dla siebie.

Nieco inne zasady obowiązują w weekendy. Dlaczego? W końcu kto nie lubi dłużej pospać, spędzić czasu z rodziną lub nie wyrusza w te dni na zakupy? W weekend zdecydowanie lepiej skupić się na publikacji koło godziny 16 – 18.

Najlepsze dni na publikację

Poniedziałek? Jak zgaduję, nie jest to Twój ulubiony dzień tygodnia – ani dobry dzień na publikację na Instagramie. Jak podaje Sprout Social największe zaangażowanie użytkowników zyskują treści opublikowane w środy i w piątki. Według nich, najlepszy czas na publikację to środy o 11:00 i piątki między 10:00 a 11:00.

Jednak zdaniem hubspot.com najlepszy czas przypada w czwartek o godzinie 15:00.

 

Podsumowanie

Posty na Instagramie już od dawna nie są wyświetlane chronologicznie – co zapewne zauważyłeś/łaś już naswet na swoim prywatnym profilu. Posty znajomych zaczęły po prostu magicznie znikać. Dlatego też, pamiętaj – nie ma nic lepszego niż testowanie i próbowanie na własnej skórze. Jeżeli poszukujesz złotego klucza, gotowej odpowiedzi i rady, kiedy publikować przede wszystkim spójrz w STATYSTYKI swojego Instagrama. Dzięki temu nie będziesz opierać publikacji swoich postów na ogólnie przyjętych zasadach, a na zasadach ustalonych przez Twoich odbiorców.

Oceń post
[Łącznie: 0 Średnia: 0]