W ostatnich latach stories na Facebooku i Instagramie stało się bardzo popularną formą komunikacji zarówno wśród osób fizycznych, jak i przedsiębiorstw. Jest to znakomite dopełnienie wizerunku marki oraz szybki i łatwy sposób na dotarcie do klienta. Co za tym idzie, coraz częściej poszukujemy ciekawych rozwiązań do kreowania contentu. Rosnące zainteresowanie sprawia, że zarówno AppStore, jak i Google poszerza swoją ofertę o aplikacje, które umożliwiają tworzenie ciekawych i angażujących stories. Dziś przedstawimy Ci kilka z nich, które – naszym zdaniem – zdecydowanie warto znać. Zapraszamy!
Mojo
Aplikacja, dzięki której nie tylko stworzysz stories, ale również zaprojektujesz publikację pod Instagram Reels, TikToka, a nawet YouTube Shorts. Mojo umożliwia tworzenie efektownych animacji i krótkich filmów, dzięki którym nadasz swojemu story oryginalny wygląd. Aplikacja oferuje wiele gotowych szablonów pogrupowanych na kategorie, dzięki czemu możesz dopasować aspekt wizualny pod swoje indywidualne preferencje. Mojo dostępne jest również w wersji PRO – z większą ilością gotowych szablonów oraz możliwości edycji.
Unfold
Zdecydowanie jedna z najpopularniejszych aplikacji do tworzenia stories. Unfold jest nie tylko łatwy w użytkowaniu, ale też bardzo intuicyjny. Dodatkowo, oferuje on opcję grupowania stories, co ułatwia późniejsze zarządzanie nimi – chociażby podczas planowania publikacji na Instagramie. Unfold, podobnie jak Mojo, dostępny jest zarówno w wersji płatnej, jak i darmowej.
Canva
Idealne rozwiązanie w szczególności dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z mediami społecznościowymi. Canva dostępna jest zarówno w wersji mobilnej, jak i standardowej, przeznaczonej do korzystania na laptopie, czy komputerze stacjonarnym. Program oferuje serie gotowych szablonów, stwarza możliwość edycji fontów, dodawania grafiki, logo, animacji, a także zabawy kolorami i dodatkowymi elementami – takimi, jak gify, stickersy i drobne animacje. Canva dostępna jest w wersji podstawowej (bezpłatnej) oraz PRO.
StoryArt
Aplikacja bardzo podobna do wspomnianej już Unfold. Oferuje dostęp do zestawów estetycznie spójnych szablonów oraz możliwość dokupienia nowych.
Podsumowanie
Instastory to obecnie bardzo ważny środek komunikacji, szczególnie w relacji B2C. Zdecydowanie warto postawić na spójność story z contentem Twojej marki i pamiętać o zachowaniu estetyki spójnej z resztą działań w mediach społecznościowych. Pamiętaj również, że dzięki dobremu stories możesz także (a nawet przede wszystkim! :)) wygenerować ruch na swojej stronie internetowej.