Istnieje powszechne założenie, że SEO polega tylko i wyłącznie na budowaniu linków i włączaniu do treści słów kluczowych. Nic bardziej mylnego. Są to jedne z najważniejszych aspektów optymalizacji, lecz nie jedyne.
Wraz z rozwojem Internetu zmieniły się także oczekiwania jego użytkowników. Klienci online są bardziej świadomi, pewnie siebie i swoich potrzeb. Co za tym idzie, wyszukiwarki dostosowały sposób wyświetlania informacji w oparciu o modyfikację intencji użytkownika.
Każda zmiana algorytmu dokonana przez Google jest ukierunkowana na osiąganie jak najlepszych wyników przyjaznych użytkownikowi. Zmiany w SERPach (między innymi panel wiedzy) i aktualizacje algorytmów ukazują nam jak bardzo ważne i cenione jest odczucie klienta przez Google.
Dlatego też niezwykle ważnym jest wdrożenie UX (User Experience) w działania z zakresu SEO.
UX jest wszechstronnym pojęciem odczuć użytkownika, mającym usprawnić komunikację między użytkownikiem a stroną internetową.
SEO + UX = $
SEO i UX pracują razem na zwiększenie konwersji i sukces Twojej firmy.
Oba pojęcia mają wspólny cel, który pomaga w ich współpracy, a mianowicie jest to pomaganie użytkownikom w wypełnieniu zadań poprzez dostarczenie im odpowiednich informacji.
Współpraca ta prezentuje się następująco:
Dział SEO zawiera dane niezbędne do tworzenia spersonalizowanego doświadczenia klienta przez dział UX, który z kolei posiada strukturę strony i optymalizację treści potrzebną SEO do podejmowania kluczowych decyzji i osiągania dobrych wyników w SERPach. Połączenie tych dwóch działów tworzy zoptymalizowane doświadczenie dla użytkownika.
Ważnym jest, aby nie skupiać się tylko i wyłącznie na technicznej stronie optymalizacji, ale uwzględniać w niej również doświadczenie użytkowników. W ten sposób osiągnięty zostaje najwyższy wynik skuteczności.
JAK UZYSKAĆ PRAWIDŁOWY UX?
Najważniejsze czynniki wpływające na skuteczność UX:
1. Pierwszym i najważniejszym aspektem jest integracja strategii SEO z UX.
Obie strategie muszą ze sobą współgrać, aby wygenerować wyższą liczbę potencjalnych klientów i konwersji.
2. Przejrzysta nawigacja strony głównej jest kluczowym czynnikiem w doświadczeniu użytkownika. Strona powinna być intuicyjna i łatwa w obsłudze. Jednym ze skutecznych sposobów pomagania Google w zrozumieniu i indeksowaniu stron jest mapa witryny.
3. Jakość strony jest kolejnym czynnikiem uwzględnianym w algorytmie Google.
Układ strony, oryginalny i trafny content, struktura linków wewnętrznych oraz szybkość mają znaczący wpływ na naszą pozycję w wynikach wyszukiwania.
4. UX writing czyli tworzenie treści współgrającej z zasadami SEO. Obejmuje to tworzenie treści, która współgra zarówno z odwiedzającymi, jak i wyszukiwarkami. Składa się na to tworzenie przejrzystej ścieżki nawigacji, optymalizacja nazw menu i funkcjonalności, maksymalizacja tytułów H1 i H2.
5. Responsywność strony odgrywa kluczową rolę w jej optymalizacji. Duża liczba użytkowników odwiedzających używa narzędzi mobilnych. Bez optymalizacji naszej witryny pod względem tej grupy użytkowników doprowadzamy do utraty potencjalnych klientów i obniżenie naszej pozycji w SERPach.
Nie ma wątpliwości, że dobrze zoptymalizowany UX jest niezbędny do osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Aby osiągnąć maksymalną widoczność należy pamiętać o integracji działań z zakresu UX z SEO.
Skorzystaj z powyższych porad, ale upewnij się, że nadal testujesz swoją stronę i wprowadzasz ulepszenia. W końcu jeśli pozostaniesz w stagnacji, pozostaniesz tylko w tyle.
Zobacz także – mity seo