+ Zapytaj o ofertę

Google Ads w e-commerce

Emilia Grychta
23/04/2021

Według raportu Senuto obecnie w polskim Google istnieje prawie 90 tysięcy aktywnych serwisów e-commerce. W 2020 roku odnotowano rekordowy wzrost rynku – aż o 35%, na dodatek powstało ponad 6 tysięcy nowych sklepów internetowych [1].

Jak podkreśla PwC, 85% polskich internautów deklaruje utrzymanie lub zwiększenie częstotliwości zakupów w Internecie – także po zniesieniu obostrzeń związanych z pandemią [2].

Wraz z prężnym rozwojem branży e-commerce wzrasta także liczba konkurentów. To czas na wysokojakościowe działania oparte na synergii wielu kanałów jednocześnie. Jak możesz wykorzystać możliwości popularnej platformy Google Ads w działaniach reklamowych dla sklepu internetowego? Z jakich reklam skorzystać i jak dobrać strategię? Odpowiedzi znajdziesz w poniższym artykule.


Reklamy w kampanii e-commerce

Rozpoczynając kampanię dla sklepu internetowego, warto skupić się na reklamach tekstowych, produktowych (Google Shopping) i remarketingowych.

Google Shopping

Google Shopping jest jedyną ogólnodostępną platformą reklamową przeznaczoną dla branży e-commerce, która pozwala za pośrednictwem Google Ads na promocję oferty w formie zdjęcia połączonego z ceną, opisem i nazwą firmy. Reklamy produktowe wyświetlają się nad lub obok wyników wyszukiwania, a także w zakładce Zakupy Google – umożliwiając dodatkowe zawężenie wyników wyszukiwania za pomocą dostępnych filtrów.

Kampanie produktowe nie korzystają, tak jak w przypadku Google Ads, z listy słów kluczowych, a z przygotowanego pliku zawierającego listę produktów (tzw. pliku feedowego), które chcemy reklamować. W celu stworzenia kampanii produktowej, oprócz konta w Google Ads, potrzebujemy także konta w Google Merchant Center, w którym umieszczamy plik. Większość platform e-commerce pozwala na automatyczne wygenerowanie feedu za pomocą wtyczki – jak technologia, w której się specjalizujemy, WooCommerce, która zajęła ponadto pierwszą pozycję najczęściej wykorzystywanej platformy e-commerce w Polsce.

Pamiętaj o zadbaniu o oryginalność produktu i wyróżnienie go na tle konkurencji. Zdjęcia produktów powinny być wysokiej jakości, najlepiej oryginalne, a opisy stworzone samodzielnie, a nie pobrane ze strony producenta – o ile istnieje taka możliwość.

Po połączeniu konta Google Ads i Google Merchant Center możemy przejść do tworzenia swojej pierwszej kampanii produktowej.

Reklama remarketingowa

Przewagą reklamy remarketingowej jest to, że wyświetla się ona tylko użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili Twój sklep internetowy, a to z kolei korzystnie wpływa na współczynnik konwersji. Możesz na przykład skierować tę formę do użytkowników, którzy opuścili koszyk lub zaprezentować ofertę zainteresowanym nią klientom. Reklama banerowa wyświetla użytkownikowi wyłącznie produkty, którymi był zainteresowany i po kliknięciu przenosi go do strony produktu lub koszyka.

Strategia dla e-commerce

Strategia marketingowa przedsiębiorstwa powinna opierać się przede wszystkim na dogłębnej analizie. Podstawą jest ustalenie tego, komu przeznaczone są produkty, które sprzedajesz. Obraz grupy docelowej warto podzielić na persony, określając dokładnie odbiorcę, do którego kierowana jest oferta. Jest to niezwykle istotne przede wszystkim w działalności e-commerce, w której asortyment jest często zróżnicowany.

Wykorzystanie reklamy Ads sprawdzi się zarówno w przypadku małych sklepów, jak i tych z rozbudowanym asortymentem. Kampania Google Ads wymaga stworzenia strategii dopasowanej indywidualnie do specyfiki branży oraz możliwości finansowych przedsiębiorstwa.

Oprócz przeprowadzenia wnikliwej analizy konkurhttps://www.camp7.pl/en/konsultacje/https://www.camp7.pl/en/o-nas/encji powinniśmy także przygotować listę fraz kluczowych odpowiednich dla danego sektora biznesu. Ponadto warto udzielić odpowiedzi na pytania, jakich efektów krótko- i długoterminowych oczekujemy, a także ustalić budżet, jaki możemy przeznaczyć na ich osiągnięcie. Cele kampanii powinny być łatwe do zmierzenia oraz osadzone w czasie i rzeczywistości – inaczej zdefiniujemy je dla początkującej działalności niż dla marki o ugruntowanej pozycji. Celem może być np. wzrost sprzedaży o 20% w ciągu najbliższych 6 miesięcy.

 

Podsumowanie

Rynek e-commerce dynamicznie rośnie, a prognozy wskazują na utrzymanie trendu zakupów w Internecie, dlatego warto skorzystać z profesjonalnego wsparcia konsultantów z różnych dziedzin.

Bez względu na wielkość Twojego przedsiębiorstwa w promocji e-sklepu sprawdzi się narzędzie Google Ads. Aby przeprowadzić skuteczne działania, przede wszystkim ustal indywidualną strategię oraz konkretny i osadzony w czasie cel. Następnie dopasuj budżet umożliwiający sprawdzenie możliwości systemu i osiągnięcie postawionych założeń.

Przy tworzeniu kampanii dla e-commerce na początek powinieneś skupić się na reklamie w sieci wyszukiwania oraz Google Shopping, dzięki której przedstawisz ofertę w atrakcyjny sposób. Pamiętaj również, aby testować różne rodzaje kampanii z różnymi ustawieniami, np. sprawdzając działanie kampanii Shopping na różnych urządzeniach.

Bibliografia

[1] Raport Senuto e-commerce w Polsce 2021. Sklepy Internetowe z najlepszym SEO.
[2] https://www.pwc.pl/pl/media/2021-02-09-analiza-pwc-prognoza-rozwoju-rynku-ecommerce-w-polsce.html

Oceń post
[Łącznie: 2 Średnia: 5]