KLIENT: Tyszkiewicz Nieruchomości
CEL: Dotarcie do wielu różnych grup docelowych i zwiększenie pozyskiwania ilości ofert z rynku
ZAKRES WSPÓŁPRACY (12 miesięcy – wszystkie oddziały) : Audyt i analiza efektywności działań marketingowych; strategia UX; stworzenie i modyfikacja produktów / usług; stworzenie i zarządzanie kompleksową strategią marketingową; tworzenie oraz zarządzanie strategią promocji deweloperów oraz ich inwestycji; wprowadzenie nowych narzędzi; szkolenie, organizacja i pełne zarządzanie działem marketingu, rebranding.
Wyzwanie
Tyszkiewicz Nieruchomości to największe i najbardziej znane biuro nieruchomości w Trójmieście, które swoje usługi świadczy w całym woj. pomorskim. Głównym wyzwaniem przed jakim stanęliśmy było dotarcie do wielu różnych grup docelowych jednocześnie oraz zwiększenie pozyskiwania ilości ofert z rynku. Zadania te nie były łatwe w realizacji przez bardzo szybko rozwijającą się konkurencję, a zniesienie tzw. licencji spowodowało „wysyp” biur i agencji nieruchomości w całym kraju.
Rozwiązanie
Dzisiejszą prawdziwą potrzebą działań marketingowych jest bardzo dobra analiza i wnikliwie przeprowadzony audyt. Zwłaszcza w trudnych czasach bardzo łatwo można „wylać dziecko z kąpielą” stąd, aby podjąć optymalne decyzje, potrzebne są analizy zaangażowania, konwersji itd. Pierwszy raz, ze względu na złożoność projektu, stworzyliśmy na własne potrzeby „pulpit marketingowy”, wykorzystujący dane z kilku źródeł.
Aby zbudować lojalność klientów i zwiększyć zaangażowanie z różnych grup docelowych musieliśmy przygotować spersonalizowanie kampanie cross channellowe wykorzystujące takie kanały jak search marketing, social media , reklamę display itd. Do działań typowo digitalowych dodaliśmy także kilka kampanii outdoorowych oraz akcji eventowych (targi, wydarzenia) które wzmacniały wizerunek naszego partnera / biura oraz działały pozytywnie na zatrudnionych w nim agentów.
Całość wzmocniliśmy nowymi projektami identyfikacji wizualnej, aby nadać działaniom świeżości i nowoczesności.
Wyniki
Efekty – to słowo, które nabiera na znaczeniu jeśli chodzi o partnerskie relacje B2B. Często za pozornymi sukcesami w odpowiednim ujęciu czasowym można stwierdzić, że wyniki na krótkim dystansie były satysfakcjonujące, niestety w dłuższej perspektywie okazały się klapą. Po dość długim czasie wiemy, ze decyzje i działania, które podejmowaliśmy były odpowiednio uargumentowane i efektywne.
Wyniki:
- zwiększenie ilości zapytań poprzez działania online i offline
- zwiększenie zainteresowania nowymi inwestycjami
- zwiększenie ruchu na stronach www
- zwiększenie pozycji stron w wyszukiwarce