Strategia wzrostu dedykowana organizacjom z sektora SME - małe i średnie przedsiębiorstwa.
Niestety, nie żyjemy w świecie, w którym dobra usługa lub produkt przebiją się same. Widzieliśmy to wielokrotnie. Ogromna i ciągle rosnąca konkurencja, wielokanałowy marketing, złożone strategie sprzedaży, różnorodne modele biznesowe oraz ogromne rozproszenie rynku sprawiają, że coraz trudniej jest obrać odpowiedni kierunek, zwłaszcza w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (SME). Nasza usługa „Strategia Wzrostu” została stworzona, aby sprostać tym wyzwaniom, ponieważ sami przez nie przechodziliśmy. Przykładowe elementy jakie zawierają nasze strategie:
- Analiza potencjału rynku dla budowania przyszłych perspektyw rozwoju organizacji
- Analiza konkurencji, w tym identyfikacja bieżących przewag i wyzwań
- 2 torowe podejście w zakresie segmentacji: Psychograficzna segmentacja klienta + koncentracja na potrzebach
- Opracowanie Value Proposition
- Performance marketing i opracowanie lejka sprzedażowego
- Strategia generowania popytu
- Opracowanie kanałów pozyskania klienta w perspektywie krótkiej i długiej
- Propozycja budżetu na kampanie płatne i definicja celu
- Propozycja budżetu na działania budujące ruch organiczny i definicja celu
- Opracowanie procesu zakupowego, opieki posprzedażowej, opieki nad klientem niezdecydowanym, celem zbudowania relacji i konwersji na sprzedaż w odpowiednim dla momencie
- Opracowanie powtarzalnej ścieżki wymiany informacji na linii sprzedaż-marketing w celu optymalizacji działań
- Pomoc w opracowaniu celów, procesów wewnątrz firmy, w tym określenie ról i zakresów odpowiedzialności w ramach istniejących kompetencji
- Dobór narzędzi w zakresie gromadzenia kontaktów i zarządzania nimi, w zakresie generowania leadów B2B
- Wsparcie w rekrutacji wybranych kompetencji/doborze zewnętrznego partnera
Umów się na bezpłatną konsultację tutaj: bezpłatna konsultacja online
Analiza rynku i planowanie
Przeprowadzamy szczegółową analizę potencjału rynku, aby zidentyfikować przyszłe perspektywy rozwoju oraz analizę konkurencji, określając bieżące przewagi i wyzwania. Dodatkowo, dokonujemy segmentacji klientów i charakterystyki person, aby precyzyjnie zdefiniować docelowe grupy odbiorców.
Strategia generowania popytu
Opracowujemy kanały pozyskania klientów zarówno w krótkiej, jak i długiej perspektywie czasowej, proponując odpowiednie budżety na kampanie płatne i działania budujące ruch organiczny, wraz z jasno zdefiniowanymi celami.
Ścieżka obsługi klienta
Tworzymy kompleksowe procesy obejmujące zakup, opiekę posprzedażową oraz zarządzanie relacjami z niezdecydowanymi klientami, aby zwiększyć konwersję sprzedaży. Ponadto, opracowujemy powtarzalne ścieżki wymiany informacji między zespołami sprzedaży i marketingu w celu optymalizacji działań.