Główne wyzwania:
-
- Społeczność powstawała od zera – bez uprzednio prowadzonych działań online i offline.
- Silna konkurencja rynkowa wśród producentów urządzeń medycznych domowego użytku.
- Silna konkurencja wśród istniejących społeczności dla diabetyków.
Cele:
- Zbudowanie zaangażowanej społeczności składającej się z diabetyków oraz osób bliskich diabetykom (rodzice, opiekunowie).
- Edukacja pacjentów.
- Zbudowanie długofalowej relacji opartej na zaufaniu.
Wieloletnie doświadczenie w branży digital pozwoliło nam na stworzenie skutecznej strategii działań i zastosowanie kompleksowego zakresu usług. Na przestrzeni lat, CAMP7 Digital współpracowało i współpracuje z dziesiątkami podmiotów z branży healthcare. Nasi specjaliści doskonale znają potrzeby oraz specyfikę rynku medycznego, a wiedza zebrana na podstawie współpracy z lekarzami i placówkami dentystycznymi pozwoliła nam na skuteczną realizację projektu.
Podejście:
- Analiza konkurencji.
- Analiza potrzeb diabetyków i opracowanie odpowiedzi na nie.
- Utworzenie strony internetowej www.szkoladiabetyka.pl.
- Wprowadzenie możliwości zapisu do newslettera, dającego łatwiejszy dostęp do materiałów edukacyjnych.
- Regularna publikacja treści blogowych mających na celu edukację pacjenta.
- Prowadzenie działań w social media opartych na budowaniu relacji, zaufaniu i przekazywaniu wiedzy.
- Tworzenie webinariów z udziałem ekspertów – dietetyków, pielęgniarek diabetologicznych.
Rezultaty:
- Utworzenie aktywnej społeczności diabetyków składającej się z kilkunastu tysięcy osób.
- Pozyskanie 120 000 użytkowników, którzy łącznie wykonali 160 000 sesji.
- Przeprowadzenie webinariów live z lekarzami i dietetykami.
- Aktywny udział specjalistów (lekarzy i dietetyków) przy weryfikacji merytorycznej.
- Zbudowanie bazy osób, które wyraziły zgody marketingowe.
- Wygenerowanie ponad 1 000 000 zasięgu postów publikowanych w mediach społecznościowych.
- Kilkadziesiąt wysłanych newsletterów informacyjnych.
- Stworzenie kilkudziesięciu wpisów blogowych oraz realizacja treści contentowych na platformy zewnętrzne.
Referencje Klienta – Anna Szymczak
Zespół CAMP7 Digital współtworzył projekt „Szkoła diabetyka” od samego początku, biorąc bardzo aktywny udział w powstawaniu pierwszego polskiego portalu dla diabetyków realizowanego przy wsparciu lekarzy i specjalistów z zakresu diabetologii.
Działania CAMP7 Digital objęły m.in.:
- przygotowanie i realizację strategii digital,
- budowę zaangażowanej społeczności diabetyków
- tworzenie eksperckiego contentu medycznego, który spotykał się z uznaniem środowiska medycznego oraz bardzo pozytywnym odbiorem ze strony osób zmagających się z cukrzycą,
- przygotowanie różnego rodzaju materiałów edukacyjnych – m.in. webinarów i e-booków,
- regularne prowadzenie newslettera,
- wsparcie przy rozwoju i promocji aplikacji Zdrowiej (landing page, treści reklamowe, kampanie na pobrania).
Zespół CAMP7 Digital wykazał się ogromnym zaangażowaniem – niczym wewnętrzny dział marketingu na bieżąco śledził realizację założonych celów i reagował wychodząc z inicjatywą potrzebnych zmian. Rzetelność, inicjatywa i sprawność działania, a także umiejętność pracy z firmą o ustrukturyzowanych procesach, to dokładnie te elementy, które w ramach podjętych działań były podstawą sukcesów dla przedsięwzięć digital venture. Dodatkowo: wysoka etyka pracy, kreatywność oraz umiejętność w elastycznym dostosowaniu się do zmian, a także stawianie na bardzo analityczne podejście do poznania produktu i usług. Współpraca z zespołem CAMP7 Digital to, poza efektami, niewyczerpane źródło inspiracji! Dzięki synergii działań udało nam się zbudować świadomą i aktywną społeczność, zaangażowaną w działania Szkoły Diabetyka. Otwartość i zaufanie klienta względem agencji CAMP7 Digital, pozwoliło nam na sprawną i efektywną współpracę.
Case Study powstało na podstawie działań prowadzonych w okresie od 1 maja 2021 r. do 31 marca 2022 r.