KLIENT: Bannersnack (USA)
CEL: Wejście na rynek PL, pozyskiwanie klientów oraz wygenerowanie: sprzedaży, rejestracji i ruchu z bezpłatnych wyników
ZAKRES WSPÓŁPRACY: Optymalizacja SEO, Keyword Research, Backlink Analysis, Content Creation
Wyzwanie
W 2019 roku agencja CAMP7 Digital została zaproszona do współpracy przez amerykański startup Bannersnack. Głównym wyzwaniem przed jakim stanęliśmy było uruchomienie działań SEO dla narzędzia angielskojęzycznego. Problem polegał na tym, że sam Bannersnack jako narzędzie nie był wcześniej znany w Polsce. Dodatkowym punktem zwrotnym było zderzenie dwóch różnych rzeczywistości jakimi są klienci z USA i PL. W wielu przypadkach słowa kluczowe używane w US, nie tylko nie będą miały żadnego wydźwięku, ale dodatkowo będą po prostu nie możliwe do użycia, czy przetłumaczenia. Musieliśmy zatem znaleźć sposób na opracowanie szczegółowego planu dla każdej frazy kluczowej, która nie znajdzie odpowiednika w j. polskim, wprowadzi w błąd lub nie przyniesie odpowiedniego i wartościowego ruchu.
Rozwiązanie
Prace rozpoczęliśmy od pogrupowania całego serwisu na działy ze względu na ilość stron i mnogości funkcji samego narzędzia (aplikacja web i mobile). Każdy dział zawierał od kilkunastu do kilku dziesięciu podstron, które zostały najpierw przeanalizowane względem użyteczności tekstu dla użytkownika polskiego, a później zoptymalizowane. Słowa kluczowe oraz LSI keywords dobieraliśmy na podstawie 2 najpopularniejszych narzędzi, naszego doświadczenia oraz analizy ruchu. Do Keyword Research zawsze podchodzimy z wielką starannością, bo wiemy, że to jeden z głównych czynników zapewniający sukces w działaniach SEO. Do tego procesu użyliśmy kilku zaawansowanych narzędzi i standardowo arkusza excel z przygotowanymi wcześniej formulami.
Dla każdej strony, na podstawie wcześniej otrzymanej analizy, przygotowaliśmy treści. Naszym zadaniem było nie tylko samo stworzenie kompleksowej strategii SEO, czy zaleceń, ale także przygotowanie wielowymiarowej treści o dużym ładunku marketingowym. Zwracaliśmy szczególna uwagę na linkowanie wewnętrzne oraz zabezpieczaliśmy proces przed kanibalizacją słów kluczowych. Bez wątpienia dużym czynnikiem mającym wpływ na efekty, była świetna komunikacja i partnerska postawa.