KLIENT: Holding Medyczny
CEL: Pozyskiwanie leadów, zwiększenie ruchu organicznego wysokiej jakości, poprawa UX
ZAKRES WSPÓŁPRACY: Kompleksowa obsługa Digital 360 – Web design, SEO, Content Marketing, FB Ads, Social Media
Wyzwanie:
Borykaliśmy się z takimi problemami jak:
- bardzo duża konkurencja o sporych budżetach i możliwościach
- archaiczny serwis z małą ilością treści i słabym profilem linków
- mała znajomość marki na rynku i brak brandu głównego
- ponad 150 lokalizacji
branża medyczna mimo antymonopolowego podejścia Google wciąż jest zdominowana przez największe serwisy.
Poniżej opisujemy krok po kroku jak osiągnęliśmy wzrost o 530% i pierwsze miejsce w Google dla jednej z najbardziej konkurencyjnych fraz.
Analiza strategia i realizacja SEO
- Po wnikliwej analizie konkurencji i obecnej sytuacji przygotowaliśmy plan realizacji:
- Zdefiniowanie Target Audience
- Keyword research + Analiza danych
- Stworzenie i optymalizacja nowego serwisu krajowego
- Stworzenie i optymalizacja serwisów regionalnych
- Stworzenie i publikacja artykułów poradnikowych (50 szt.)
- Stworzenie treści do kategorii i stron regionalnych (50 szt.)
- Uruchomienie serwisów i ostatnie poprawki optymalizacyjne
- Dodanie stron regionalnych do Google moja firma + NAP
- Linkbuilding, promocja na forach dyskusyjnych (WOMM), publikacje content marketingowych, bieżącą publikacja artykułów poradnikowych
Z analizy dowiedzieliśmy się, że zgodnie z najnowszymi trendami, w celu zapoznania się z treścią, grupa docelowa będzie w większości korzystać z urządzeń mobilnych.
Przygotowaliśmy dokument z listą dobrych praktyk dla programistów, dzięki któremu cel jakim był serwis „mobile friendly” udało się osiągnąć.
Link Buidling – Źródła linków
Przede wszystkim skupiliśmy się na linkach wysokiej jakości z takich źródeł jak:
a) strony internetowe
b) sklepy internetowe
c) serwisy internetowe
d) blogi tematyczne
e) katalogi firm
Głównymi czynnikami jakimi się kierowaliśmy przy wyborze był autorytet oraz powiązanie tematyczne. Do analizy wykorzystaliśmy narzędzia Ahrefs oraz Majestic.
SEO Link Buidling – Anchory
Użyliśmy wielu kombinacji, jednak w większości pracowaliśmy na frazach brandowych i „naked linkach”. Dywersyfikacja wyglądała w uproszczeniu tak:
a) Exact-match: produkt, usługa
b) Partial-match: produkt+cena, produkt+cennik, usługa+cena, usługa+cennik,
produkt+marka itd.
Podsumowanie SEO Case Study
Wyniki w tym przypadku przerosły nasze oczekiwania. Pierwsze duże skoki zanotowaliśmy już po 2 miesiącach, kolejne po 6 i 12. W tym momencie ruch jest satysfakcjonujący i został ustabilizowany. Mimo to prace trwają nadal przez wzgląd aktualizację algorytmu między innymi „Medic Update„, który to mocno wpłynął na wyniki wyszukiwania w Google w branży medycznej i nie tylko.
W ciągu 6 miesięcy zwiększyliśmy wartościowy ruch z 30 UU do 400 UU dziennie. Po 12 miesiącach wynik ten wynosił już 700 UU dziennie z wyłączeniem fraz brandowych.
Dzięki pozycjonowaniu i odpowiedniej realizacji osiągnęliśmy najwyższe pozycje dla fraz generujących dużą liczbę leadów.
Przyczyniliśmy się także do większych zasięgów punktów lokalnych, zwiększając ich pozycje oraz świadomość marki. Powyższe wyniki pokazują jedynie wskaźniki dotyczące serwisu krajowego. Przy zsumowaniu serwisów lokalnych ruch ten jest zdecydowanie większy.
W świetle tych informacji wyniki jakie osiągnęliśmy są bardzo satysfakcjonujące.