Nie od dziś wiadomo, że media społecznościowe to nie tylko biblioteka treści, ale przede wszystkim kreacji wizualnych. To właśnie one skupiają największą uwagę odbiorców, wzbudzają zainteresowanie potencjalnych klientów, ale i urozmaicają wygląd profilu.
Spójna estetyka marki jest niezmiernie ważna. W dobie natłoku informacji, w tym m.in. postów – warto postawić na jednolitą komunikację wizualną i sprawić, aby po samej grafice, wideo czy animacji klient wiedział, że publikacja dotyczy Twojej marki.
Obecnie mamy do dyspozycji wiele narzędzi, które nie tylko pozwolą Ci na stworzenie wspaniałych kreacji, ale też są bardzo intuicyjne w obsłudze. Jednym z najpopularniejszych narzędzi do tworzenia wizualnej strony contentu jest Canva.
Dlaczego Canva?
Program ten jest idealnym rozwiązaniem szczególnie dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z mediami społecznościowymi. Canva dostępna jest zarówno w wersji basic (bezpłatnej), jak i pro (płatnej). Możesz korzystać z narzędzia gdy poszukujesz inspiracji do tworzenia ciekawego contentu, jak również wtedy, gdy chcesz stworzyć kreację od podstaw.
Co oferuje nam Canva?
Użytkowanie programu otwiera przed Tobą ogrom rozmaitych możliwości. Jeśli chcesz odkryć wszystkie funkcje Canvy, warto postawić na “metodę prób i błędów” – testowanie i eksperymentowanie na wiele sposobów.
W Canvie znajdziesz takie funkcje jak:
-
formaty projektów dopasowane pod dane medium
Canva na bieżąco aktualizuje rozmiary grafik pod dane medium społecznościowe. Korzystając z programu masz do wyboru takie formaty, jak: grafika pod post na Facebooku, grafika pod zdjęcie w tle na Facebooku, stories na Instagramie, prezentacja, dokument A4 i wiele innych. Możesz także utworzyć projekt według własnych preferencji i ręcznie wprowadzić wymiary grafiki, którą chcesz finalnie uzyskać.
-
gotowe szablony
Idealne rozwiązanie dla wszystkich poszukujących inspiracji. Canva zarówno w wersji bezpłatnej, jak i płatnej oferuje gotowe projekty, które możesz dopasować do swoich potrzeb.
-
edycja fontów
Dzięki tej funkcji bez problemu utrzymasz jednolitą stylistykę swojej marki, a we wszystkich publikowanych treściach możesz używać fontu wybranego przez Ciebie już na etapie tworzenia brandbooka marki.
-
dodawania swoich grafiki i zdjęć – w tym loga i animacji
Dzięki tej funkcji spersonalizujesz swoje grafiki. Canva umożliwia Ci przesłanie własnych zdjęć, logo i animacji, a także dopasowanie ich do całej kreacji.
-
zabawa kolorami nawet spoza palety
Martwisz się o brak koloru twojej marki w palecie? Z Canvą nie musisz! Poza podstawową paleta kolorów Canva oferuje Ci możliwość dodania koloru Twojej marki w formacie #HEX lub RGB.
-
zdjęcia stockowe wersji podstawowej i pro
Już nie musisz przeszukiwać stoków, aby znaleźć zdjęcie idealne. Canva zawiera swoją autorską bibliotekę zdjęć, grafik i ilustracji, na których możesz opierać swój projekt.
Podsumowanie
Canva to zdecydowanie jedno z ulubionych narzędzi każdej osoby, która decyduje się na publikowanie w mediach społecznościowych. Dzięki funkcjom, które oferuje program, możesz nie tylko stworzyć spójny wizerunek swojej marki w Internecie, ale także być na bieżąco z najnowszymi trendami i zmianami w rozmiarach grafik w mediach społecznościowych.