W 2016 r. Mark Zuckerberg na swoim profilu ogłosił, że odtąd na Facebooku będą dostępne zdjęcia i grafiki 360°. Można jednak zauważyć, że format ten nie jest często wykorzystywany przez social media menadżerów. Składają się na to 2 powody: brak wiedzy o tworzeniu grafik 360° oraz brak pomysłów. W tym artykule skupimy się na tym drugim, czyli przedstawiamy 5 sposobów na kreatywne wykorzystanie zdjęcia lub grafiki sferycznej.
Gra
Grywalizacja w marketingu ma się bardzo dobrze, zwłaszcza że pojawia się coraz więcej możliwości, żeby taką mini-gierkę stworzyć, a zajmuje to o wiele mniej czasu niż kiedyś. Dlaczego więc nie wykorzystać mechanizmów gier w celu jak największego zaangażowania przy tworzeniu grafiki sferycznej? Warto podkreślić, że tego typu działania marketingowe nie są zarezerwowane wyłącznie dla branży rozrywkowej czy kreatywnej. Wspaniale może być przyjęta sferyczna gra nawet na profilu… producenta sera topionego:
Mechanizm gry opartej na szukaniu, został wykorzystany także poniżej w kontekście dobrze znanego „Gdzie jest Wally?”:
Znalezienie kogoś / czegoś jest najczęstszym pomysłem na grę w przypadku grafiki 360°, ale nie znaczy to, że jedynym. Co powiecie na… sferyczny labirynt?
Zaskocz
Przewaga grafiki 360° nad zwykłą jest taka, że nie widzimy wszystkiego od razu. Musimy eksplorować zdjęcie. Z tego powodu łatwo jest użytkownika zaskoczyć jakimś niespodziewanym elementem. Można pójść jeszcze dalej i sprawić, że z eksplorowaniem grafiki będzie absolutnie zmieniał się wydźwięk zdjęcia. Znakomicie to zostało wykorzystane na profilu The Salvation Army in Canada.
Stosując trochę inne techniki, zaskoczenie użytkowników może przerodzić się w strach. Wystarczy w nieoczekiwanym miejscu dodać blisko jakąś przerażającą postać lub ukryć ją w tle. Takie zdjęcia i grafiki cieszą się dużą popularnością i mogą być wykorzystane przez firmy z branży rozrywkowej (marki powiązane z cosplayami, grami komputerowymi, escape roomami itp.)
Wycieczka
Można zrobić kilka zdjęć z każdego kąta lokalu / sklepu, ale osobom, które nigdy w tym miejscu nie były, nadal będzie trudno wyobrazić sobie wnętrze. Z pomocą przychodzą zdjęcia sferyczne. W przypadku sklepu pokaże to faktyczny wybór produktów i zachęci nieprzekonanych użytkowników do odwiedzenia sklepu.
Podobna zasada działa w przypadku restauracji. Sferyczne zdjęcie najlepiej odda klimat, panujący w lokalu oraz pokaże jego rzeczywiste wymiary. Co ważne, później to zdjęcie można będzie wykorzystać w Google Street View, co zachęci do odwiedzenia restauracji dodatkowe osoby.
Usługi
W tym wpisie możesz przeczytać o tym, jak pokazać usługi za pomocą karuzeli. Dzisiaj skupiliśmy się na sferycznej grafice i jest to także ciekawa opcja! Na zaangażowanie składa się fakt, że grafiki 360° nadal są czymś ciekawszym dla użytkowników niż zwykły post, więc przejrzenie całej oferty jest o wiele bardziej realne.
Podróże
Podróżników jest już bardzo duża I trudno jest zaskoczyć odbiorców jakimś ładnym zdjęciem (dowiedz się więcej tutaj). Z tego powodu naprawdę ciekawym rozwiązaniem jest publikowanie zdjęć 360° z podróży. Najczęściej są to krajobrazy albo złapanie jakiegoś momentu z wydarzenia.
Kliknij tutaj, jeśli chcesz wiedzieć, jak kreatywnie wykorzystać karuzele.