+ Zapytaj o ofertę

Czym kierować się przy wyborze influencera dla swojej marki?

Daria Balcewicz
28/09/2021

W ciągu ostatnich kilku lat influencer marketing zawładnął światem reklam i promocji. Jest to znakomity sposób, który pozwoli Twojej marce dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, trafić do odpowiedniej grupy docelowej i zyskać tak zwany social proof. Jednak wybór influencera do promocji Twoich produktów nie jest taki prosty, jakby się to mogło wydawać. Aby od początku realizować cele sprzedażowe, musisz wiedzieć, gdzie i kogo szukać.

 

Selekcja kluczem do sukcesu

 

Najważniejszy moment w wyborze influencera to tak naprawdę sam początek. Moment, w którym zastanawiasz się kogo wybrać i czego tak naprawdę oczekujesz. Na tym etapie idealnie będzie, gdy dokładnie przeanalizujesz swoją markę. Określ, do kogo kierujesz swój produkt, na czym Ci zależy, jakich klientów chcesz przyciągnąć i jaki wizerunek uzyskać. Przyjrzyj się dokładnie swojej strategii. Warto zajrzeć też w biznesplan. 🙂

 

Na czym się skupić? Co jest najważniejsze?

 

Gdy wiesz już, jaki jest Twój cel, możesz śmiało przystąpić do działania. Czeka Cię sporo pracy, jednak gdy dokładnie przeanalizujesz wszystkie elementy, możesz znaleźć kandydata idealnego! Na co dokładnie zwrócić uwagę poszukując influencera?

 

  • Wybierz influencera, który ma spore grono obserwujących – nie celuj w najmniejszych, ale też nie porywaj się z motyką na słońce. Robert Lewandowski to nie zawsze dobry wybór. 🙂 W tym momencie też sporo zależy od Twojego budżetu. Pamiętaj, że im większa liczba obserwujących influencera, tym droższa będzie współpraca.

 

  • Sprawdź, czy obserwujący influencera są aktywni – czy ilość lajków pod zdjęciami, reakcji oraz feedbacku stanowi przynajmniej 25% obserwujących.

 

  • Dokładnie zagłęb się w działalność influencera – nie tylko powierzchownie, ale też dowiedz się, czy nie ma w swojej przeszłości sytuacji, które zagroziły jego wizerunkowi.

 

  • Zwróć uwagę na regularność publikacji – w końcu zależy Ci na terminowości w realizacji umowy.

 

  • Przyjrzyj się grupie odbiorców influencera – wybierz takiego, którego odbiorcy odpowiadają grupie docelowej Twojego produktu. Przykładowo, promując produkt dla seniorów, nie wybieraj influencera, który kieruje swoje działania do nastolatków.

 

  • Unikaj kontrowersji i osób, które wzbudzają skrajne emocje – język, wulgaryzmy, negatywne wypowiadanie się na temat innych influencerów – tego zdecydowanie unikamy.

 

  • Wybierz kogoś, kto pasuje do Twojej marki – w końcu influencerka beauty nie sprawdzi się w reklamowaniu części samochodowych.

 

  • Sprawdź, czy influencer nie reklamuje wszystkiego, co tylko wpadnie mu w ręce – reklama musi być autentyczna!

 

  • Przyjrzyj się, w jaki sposób influencer reklamuje produkty – nie chcemy sztucznych zdjęć produktowych, feedu, na którym nie znajdziemy nic innego, niż zdjęcia produktowe i konkursy.

 

  • Postaw na jakość, a nie ilość – mniej znaczy więcej. Jeżeli Twój produkt będzie „wyskakiwał z lodówki”, wzbudzi zupełnie inne emocji, niż te, na których Ci zależało.

 

Podsumowanie

 

Pamiętaj, że dobry research to podstawa. Najlepiej wybieraj influencerów, których sam obserwujesz, znasz ich działalność od wielu lat i wiesz, że taki wybór nie będzie „strzałem w kolano”. 🙂 Do szukania influencerów zdecydowanie warto wesprzeć się również narzędziami (np. whitepress.pl) oraz pocztą pantoflową. Wielu Twoich znajomych, nawet młodszego pokolenia, z pewnością zna i może polecić influencera wartego uwagi.

 

Oceń post
[Łącznie: 0 Średnia: 0]