Obsługa social mediów to zadanie wymagające zarówno sumienności, jak i dowcipu. Dobrze jest też reagować na to, co dzieje się obecnie dookoła, w myśl reguły real marketingu. Jeśli masz czasem problemy z tym, by różnicować treści na Twoich social mediach przychodzimy z podpowiedziami!
Fachowe poradniki i praktyczne porady od ekspertów
Jest to jeden z najskuteczniejszych rodzajów treści i działa na niemal wszystkich platformach. Możesz stworzyć tego rodzaju post, aby umieścić w nim instrukcje dla użytkowników Twoich produktów. Może to również dotyczyć nowych i innowacyjnych sposobów wykorzystania Twoich produktów. Jeśli zajmujesz się branżą gastronomiczną – świetnym pomysłem będą napisy. W przypadku produktów kosmetycznych obsługa social media może polegać na tworzeniu treści typu „get ready with…”.
Generowanie zainteresowanie wokół innowacji
Wprowadzenie nowego produktu lub usługi to zadanie wymagające zaplanowania odpowiedniej strategii i taktyki. A jednym z najlepszych narzędzi do ich wprowadzenia, jest Instagram. Możesz pokazać zdjęcie nadchodzącego produktu, nie ujawniając zbyt wielu informacji na jego temat. Możesz też poprosić odbiorców, aby zgadli, co to może być. Przyniesie to również dodatkową korzyść w postaci otrzymywania większej liczby komentarzy pod swoim postem.
Quizy i łamigłówki – zwiększanie zaangażowania wśród odbiorców
Jeśli Twoim celem jest po prostu zdobycie większej liczby polubień i komentarzy pod postem, nie ma nic lepszego niż zadanie pytania odbiorcom. Quizy działają, ponieważ nie tylko angażują odbiorców, ale także zachęcają ich do dzielenia się swoimi odpowiedziami.
źródło: instagram.com/pepsi
To samo dotyczy łamigłówek, ponieważ wzbudzają one wśród ludzi ciekawość, chęć szukania odpowiedzi i dzielenia się nią. Poczucie konkurencyjności, sprawia, że takie posty są naprawdę skuteczne.
Ilustracje
Za pomocą ilustracji możesz prezentować różne pomysł oraz wyjaśnić je w łatwy do zrozumienia sposób. Nie tylko wyglądają interesująco, ale też odpowiadają tendencji, że łatwiej jest przyswoić informacje przedstawione graficznie niż za pomocą tekstu pisanego.
źródło: instagram.com/healthlabs
Memy
Tego chyba tłumaczyć nie musimy – lata mijają, a udostępnianie śmiesznych grafik nadal generuje duże zainteresowanie. Pamiętaj tylko, że stworzenie rzeczywiście śmiesznego mema to wyzwanie wymagające poczucia humoru i orientowania się w tym, co się dzieje!
źródło: instagram.com/netflix
„Podpisz to”
Są to posty, w których umieszczasz losowy, często dziwny obraz i prosisz obserwatorów o nazwanie go lub podpisanie – jeśli grafika ma formę komiksu lub mema. A jeśli obraz jest wystarczająco interesujący, są szanse, że otrzymasz odpowiedzi. Mogą one być stosowane jako wpisy wypełniające, które możesz publikować od czasu do czasu, aby poprawić wskaźniki zaangażowania.
Materiały zza kulis
Przygotowujesz się do jakiegoś specjalnego wydarzenia – warsztatów, wystawy, promocji lub występu? Wykorzystaj to do zwiększenia zaangażowania swojej społeczności i zaprezentuj w formie krótkich stories przygotowania od drugiej strony. Z jednej strony wzbudzisz tym zainteresowanie dotyczące wydarzenia, a z drugiej – nadasz swojej działalności bardziej osobisty wymiar.