+ Zapytaj o ofertę

Instagram vs Facebook – które medium wybrać dla branży medycznej?

Camp7 Redakcja
15/10/2020

Odpowiedź w tym przypadku jest bardzo prosta. Wszystko zależy tak naprawdę od tego, czego potrzebujesz i jakich rozwiązań poszukujesz dla swojego biznesu. Obecnie media społecznościowe oferują szerokie spektrum usług i opcji, dzięki którym możesz zaprezentować swoją firmę tak, jak tego potrzebujesz. Każda branża charakteryzuje się swoimi oryginalnymi cechami, jednak nawet w ogólnie pojętej branży medycznej, każda specjalizacja może mieć inne potrzeby jeśli chodzi o dobór odpowiedniego środka masowego przekazu.

Jakie są różnice między Facebookiem a Instagramem?

Facebook jest znakomita platforma informacyjna i edukacyjna. Zapewnia on szerokie spektrum możliwości i opcji do wykorzystania dla Twojej firmy. Działając na Facebooku przyciągniesz odbiorców przede wszystkim aspektem merytorycznym. Jest to idealna platforma do dzielenia się treścią i wszystkimi istotnymi informacjami na temat Twojej działalności.

Instagram natomiast jest idealną platformą do prezentowania treści wizualnych, multimedialnych i interaktywnych. To właśnie na Instagramie najłatwiej przykuć uwagę odbiorców za pomocą obrazu, a nie jak w przypadku Facebooka – treści.

Zarówno Facebook, jak i Instagram są bardzo przydatne. Jednak oferowane przez nich funkcje należy wykorzystywać z pełną świadomością. Jeszcze do niedawna Instagram był uznawany za „dodatek” do działań na Facebooku, a dziś stanowi on odrębną platformę zasługującą na taką samą uwagę jak Facebook.

A więc jaką platformę wybrać? Jakie są różnice między Instagramem a Facebookiem?

#1 Tworzenie postów

Zarówno Facebook, jak i Instagram oferuje użytkownikom opcje tworzenia postów. Istnieje jednak kilka znaczących różnic na które warto zwrócić uwagę. Facebook charakteryzuje się możliwością publikowania dłuższych treści tekstowych niż Instagram. Dodatkowo Facebook umożliwia tworzenie tak zwanego formatu karuzeli, dodania zdjęcia pojedynczego, albumu zdjęć lub filmu. Na Instagramie znajdziemy możliwość dodania pojedynczego zdjęcia, serii zdjęć lub filmu (do minuty będzie to klasyczny post, powyżej minuty utworzymy tak zwane IG TV).

#2 Wydarzenia

To bardzo ważny element, jeżeli zależy Ci na skupianiu społeczności wokół Twojej marki. Organizacja wszelkiego rodzaju eventów promocyjnych pozwoli na zbudowanie zaufanego grona odbiorców i osób faktycznie zainteresowanych Twoimi usługami. Opcja utworzenia wydarzenia dostępna jest tylko na platformie Facebook.

#3 Tworzenie kampanii reklamowych

W tym przypadku, obie platformy są idealną powierzchnią reklamową. Tworzenie i nadzorowanie kampanii reklamowych w serwisie FB oraz Instagram odbywa się za pomocą Menadżera reklam.

#4 Komentarze

W tym przypadku Facebook zdecydowanie góruje nad Instagramem. To właśnie FB daje możliwość nie tylko tekstowego komentowania postów. Dostępna jest tu również opcja zamieszczania zdjęć, gifów oraz działających linków. Instagram nie posiada takich funkcji, chociaż kto wie, jakimi zmianami niedługo nas zaskoczy.

#5 Story

Jest to opcja publikowania krótkich filmików (najczęściej do 15 sekund), dostępnych dla odbiorców przez najbliższe 24 godziny. Dodatkowo oba portale pozwalają użytkownikom na reagowanie emotikonami lub krótką odpowiedzią na story zamieszczone na stronie.

#6 Transmisja Live

Obie platformy umożliwiają nawiązanie kontaktu ze swoimi odbiorcami za pomocą prowadzenia tak zwanej transmisji na żywo.

Dobór odpowiedniej platformy społecznościowej jest kluczowe, jeżeli zależy Ci na dotarciu do odpowiedniej grupy docelowej i odbiorców faktycznie zainteresowanych działalnością Twojego przedsiębiorstwa. Jako agencja z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu mediów społecznościowych branży medycznej radzimy: stawiaj na jakość i zastanów się, na czym tak naprawdę najbardziej Ci zależy i co chcesz pokazać swoim odbiorcom.

Działalność na Facebooku zdecydowanie przyciągnie odbiorców zainteresowanych przepływem informacji oraz zdobywaniem nowej wiedzy. Użytkownicy Instagrama natomiast będą skupiać większą uwagę na aspekcie wizualnym, dlatego też dla przychodni i ogólnych placówek medycznych zalecamy korzystanie z Facebooka. Dla branży beauty natomiast, w tym medycyny estetycznej i stomatologii rekomendujemy korzystanie również z usług jakie oferuje Ci Instagram. Pamiętaj, że publikowane treści na Facebooku i Instagramie powinny się różnić – nie rób kopiuj wklej z tego co publikujesz! Pamiętaj, że mimo innych odbiorców, niektórzy z nich mogą powielić się na obu platformach społecznościowych, a przecież nikt nie lubi oglądać tych samych reklam i treści po kilka razy. 

Oceny