Pierwszym i nadrzędnym priorytetem w Internecie powinno być zapewnienie zadowolenia użytkowników. Żadna platforma nie istnieje bez użytkowników, dlatego kluczowym aspektem jest nie tylko przyciąganie konsumenta, ale też zatrzymanie go i przeprowadzenie przez lejek konwersji, w taki sposób, by mógł on osiągnąć pozytywne doświadczenie.

Zadowolony konsument = SUKCES

Witryny i aplikacje mają możliwość pozostawienia trwałego wrażenia na kliencie, które zależy od wielu czynników. W związku z tym przedsiębiorcy zaczęli poświęcać czas i zasoby na poprawę komfortu użytkowników.

 

UX DESIGN skupia się na doświadczeniach klientów korzystających z Twojej oferty. PRODUKT jaki oferujesz wykracza poza dobro materialne czy też usługę, którą oferujesz. Obejmuje również wszelkiego rodzaju treści, tworzone w celu dotarcia do klientów i nawiązania z nimi kontaktu. UX design ma na celu przeprowadzenie użytkownika przez konwersję w określony sposób, który ma na celu pokazanie im ściśle określonych treści. Poprzez to działanie mamy kontrolę nad doświadczeniem klienta i wpływamy na niego, w taki sposób, że widzi i rozumie w określonych momentach, dokładnie to co chcemy.

 

JAK OSIĄGNĄĆ LEPSZY UX ?

1.TESTUJ I MONITORUJ

Istnieje wiele sposobów i narzędzi służących analizowaniu działań użytkowników naszej strony. Przeprowadzając badania i analizując występujące problemy mamy doskonały pogląd na nasz UX. Nie tylko pomogą nam one w wykryciu trudności, z jakimi mogą zmagać się odwiedzający, ale też ukaże jakie treści lubią i nad czym spędzają najwięcej czasu.

 

2.UWZGLĘDNIJ WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKÓW

Twoi odbiorcy dzielą się na zwolenników komputerów, tabletów i smartfonów, lub takich, którzy korzystają z wszystkich dostępnych urządzeń. Każde z nich ma inne parametry i wymagania, którym Twoja strona lub aplikacja powinna sprostać. Brak responsywności wiąże się z możliwym spadkiem konwersji i utratą klientów. Nie zapominajmy również o tym, że responsywność strony jest brana pod uwagę w rankingu Google’a.

 

3.WYKORZYSTAJ SOCIAL MEDIA

Ważnym jest, aby łączyć się z użytkownikami poprzez portale społecznościowe. Media społecznościowe są idealnym narzędziem do nawiązania kontaktu z klientem, interakcji oraz umożliwienia lepszego zrozumienia firmy i marki.

 

4. PRZEPROWADŹ WYWIAD Z UŻYTKOWNIKAMI

Nie ma nic bardziej wartościowego niż feedback od samego użytkownika.
Można go otrzymać na przykład poprzez przeprowadzenie ankiety. Pomoże to w zrozumieniu klienta, podziale oraz poznaniu dokładnej wartości, jaką czerpie z naszej platformy. Trudno to stwierdzić po prostu patrząc na liczby i wykresy na naszych platformach analitycznych, dlatego też jakościowa informacja zwrotna jest bardzo ważnym odpowiednikiem danych ilościowych.

 

5. ZOPTYMALIZUJ MOŻLIWOŚCI JĘZYKOWE

Dodanie tłumaczenia językowego i interaktywnych funkcji czatu audio / wideo pomaga poprawić doświadczenia użytkowników witryny. Komunikacja z klientami w ich ojczystych językach buduje wiarygodność i lojalność wobec marki.

 

Pamiętaj, że doświadczenia i komfort jakie oferujesz klientom znacząco wpływają na Twój sukces i budowanie dobrego wizerunku marki. Dlatego warto wykorzystać wyżej wymienione wskazówki lub poradzić się specjalistów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: SEO + UX = SUKCES