Masz chwilę wolnego czasu? Chcesz go spędzić czekając, aż strona, którą chcesz odwiedzić się załaduje? Oczywiście, że nie! Nikt tego nie chce i nie lubi, nawet wyszukiwarki.
Idealny czas ładowania witryny wynosi 3 sekundy lub mniej. Jednosekundowe opóźnienie w reakcji strony może doprowadzić do zmniejszenia konwersji nawet o kilka procent.

 

Szybkość strony ma konsekwencje wykraczające poza kiepski komfort użytkowania i osłabienie przychodów – wpływa również na ranking wyszukiwarek. Wydajność witryny jest jednym z wielu czynników branych pod uwagę przez Google.

 

 

JAK SKRÓCIĆ CZAS ŁADOWANIA STRONY?

 

1. ZMNIEJSZ ROZMIAR GRAFIKI

Grafika dobrej jakości bez wątpienia przyciąga użytkowników, niestety opóźnia ona również działanie strony. Zalecamy dokonanie konwersji obrazu przed jego publikacją. Istnieje wiele programów pozwalających na szybką i łatwą konwersję grafiki bez utraty jej jakości. Im mniejsza waga – tym lepiej.

 

2. ZOPTYMALIZUJ BAZĘ DANYCH

Większość witryn korzysta z baz danych do przechowywania informacji. Dodanie indeksu jest jednym z najlepszych sposobów optymalizacji bazy danych w celu ulepszenia szybkości strony. Dzięki temu informacje zostaną pozyskiwane znacznie szybciej. Zamiast skanować miliony rekordów, baza danych może polegać na indeksie, aby zawęzić dane do kilkuset.

 

3. CDN

Powiedzmy, że serwer Twojej witryny znajduje się fizycznie w Polsce, a użytkownik w Szkocji chce ją odwiedzić. Dane strony internetowej muszą podróżować z Polski do Szkocji, zatrzymując się przy wielu routerach po drodze, powodując możliwe opóźnienia. Naprzeciw temu wychodzi sieć dostarczania treści (CDN), która ma serwery na całym świecie. W ten sposób, bez względu na położenie użytkownika, będzie on miał dostęp do zawartości istniejącej na pobliskim serwerze.

 

4. WŁĄCZ KOMPRESJĘ GZIP

GZIP jest metodą kompresji pobieranych plików wykonywaną po stronie serwera. Dzięki niej, pobrane dane są mniejsze niż w rzeczywistości, co korzystanie wpływa na ładowanie witryny i doświadczenia użytkownika. Jest to funkcja wykorzystywana przez wszystkie główne serwery i hosty internetowe.

 

5. ZMINIMALIZUJ UŻYCIA TRACKING CODES I OSADZANIA W SOCIAL MEDIA

Każdy kod śledzenia i każde osadzenie w mediach społecznościowych, które opiera się na zewnętrznych stornach / serwerach, znacząco wydłuża czas działania strony. Warto zmniejszyć ilość modułów śledzących oraz przycisków social media – nie oszukujmy się, większość odwiedzających i tak z nich nie korzysta.

 

6. SKORZYSTAJ Z POMOCY GOOGLE’A

Google posiada darmowe narzędzie PageSpeed Insights tool. Narzędzie to jest uwielbiane przez wielu – nie tylko analizuje strony i wykazuje problemy, ale również podpowiada jak naprawić dane błędy.

 

 

Internet jest światem użytkownika, co za tym idzie nasza strona powinna być tak zoptymalizowana, by zapewnić każdemu jak najlepsze doświadczenie. Nie pozwól, aby zbyt wolna strona wpłynęła na spadek konwersji Twojej witryny. Priorytet UX ( user experience ) powinien być wyższy od każdego innego czynnika.
Pamiętaj, że nigdy nie zawiedziesz, ponieważ Twoja strona będzie szybsza. Wszyscy uwielbiają płynne strony www – w szczególności algorytm Google’a, który bierze pod uwagę m.in. szybkość.