+ Zapytaj o ofertę

Marketing w czasie recesji i kryzysów (short list)

Paweł Superson
18/11/2022

Obecne czasy to wyzwanie dla nas wszystkich. Panika i strach to silne emocje, które każą wycofywać się z aktywności. Mało kto jest wówczas w stanie zebrać myśli, przygotować plan i wprowadzić zmiany (przecież wszyscy wpływamy na niezbadane dla nas wody). U konsumentów radykalnie zmienia się lista priorytetów (spada ich dochód) i przy tym nasza sprzedaż, czy się tego chce, czy nie, również zaczyna spadać.

Poniżej kilka wskazówek, które mogą być pomocne:

  1. Przeanalizuj zmieniające się potrzeby konsumenta: Nie oszczędzaj na badaniach, śledź zmieniające się trendy konsumenckie i pamiętaj o emocjach. Zaktualizuj persony i grupy docelowe.
  2. Nie tnij masowo wydatków marketingowych: Jeśli musisz redukować wydatki, rób to na chłodno.
  3. Sprzedaż i marketing to nie koszt: To nie wyjście opcjonalne, musisz uzyskiwać przychód.
  4. Zrób listę działań: Podziel je na konieczne i te, które mogą poczekać.
  5. Nie panikuj: Stabilizuj swoją markę, przeanalizuj produkty i usługi.
  6. Utrzymuj lub zwiększaj wydatki na reklamę: Reklama działa!
  7. Zachowaj elastyczność i dynamikę: Testuj.
  8. Wzmocnij zaufanie i wykaż empatię: Pamiętaj o emocjach.
  9. Działaj w najlepszym interesie klienta:
  10. Pamiętaj, że recesja się skończy.

Outsourcing marketingu

Jeżeli nie stać cię na utrzymanie całego działu specjalistów, możesz skorzystać z usługi outsourcingu marketingu. Prócz naszej agencji, na rynku jest sporo firm świadczących tego typu usługi. Przeanalizuj swoje potrzeby i poszukaj najwłaściwszej firmy.

Oceń post
[Łącznie: 2 Średnia: 4.5]