Obecne czasy to wyzwanie dla nas wszystkich. Panika i strach to silne emocje, które każą wycofywać się z aktywności. Mało kto jest wówczas w stanie zebrać myśli, przygotować plan i wprowadzić zmiany (przecież wszyscy wpływamy na niezbadane dla nas wody). U konsumentów radykalnie zmienia się lista priorytetów (spada ich dochód) i przy tym nasza sprzedaż, czy się tego chce, czy nie, również zaczyna spadać.
Poniżej kilka wskazówek, które mogą być pomocne:
- Przeanalizuj zmieniające się potrzeby konsumenta: Nie oszczędzaj na badaniach, śledź zmieniające się trendy konsumenckie i pamiętaj o emocjach. Zaktualizuj persony i grupy docelowe.
- Nie tnij masowo wydatków marketingowych: Jeśli musisz redukować wydatki, rób to na chłodno.
- Sprzedaż i marketing to nie koszt: To nie wyjście opcjonalne, musisz uzyskiwać przychód.
- Zrób listę działań: Podziel je na konieczne i te, które mogą poczekać.
- Nie panikuj: Stabilizuj swoją markę, przeanalizuj produkty i usługi.
- Utrzymuj lub zwiększaj wydatki na reklamę: Reklama działa!
- Zachowaj elastyczność i dynamikę: Testuj.
- Wzmocnij zaufanie i wykaż empatię: Pamiętaj o emocjach.
- Działaj w najlepszym interesie klienta:
- Pamiętaj, że recesja się skończy.
Outsourcing marketingu
Jeżeli nie stać cię na utrzymanie całego działu specjalistów, możesz skorzystać z usługi outsourcingu marketingu. Prócz naszej agencji, na rynku jest sporo firm świadczących tego typu usługi. Przeanalizuj swoje potrzeby i poszukaj najwłaściwszej firmy.
Oceń post
[Łącznie: 2 Średnia: 4.5]