+ Zapytaj o ofertę

Rola Instastory w komunikacji medycznej

Camp7 Redakcja
13/11/2020

Marketing w branży medycznej to nie lada wyzwanie dla osób stawiających swoje pierwsze kroki zawodowe. W dobie restrykcji i zakazów reklamowych zdecydowanie warto znać możliwości, jakie stawia przed nami branża zdrowotna oraz w pełni wykorzystywać potencjał wszelkich dostępnych narzędzi marketingowych. W takim momencie z pomocą przychodzą wszelkiego rodzaju działania digitalowe – w tym działania w jednym z najbardziej znanych mediów społecznościowych – Instagramie.

Instagram zaskakuje swoich użytkowników przy każdej aktualizacji. Pojawiające się nowości nie tylko przyciągają nowych użytkowników, ale też pozwalają wyrazić siebie w dużo ciekawszy i kreatywny sposób. Jednak jeden element Instagrama stał się jego nieodłączną częścią i zdecydowanie zyskał na popularności. O czym mówimy? Oczywiście o Instastory.

Instastory to relacje, które możemy umieszczać na swoim profilu. Najczęściej są to zdjęcia, boomerangi lub 15 sekundowe nagrania wideo. Oczywiście, Instagram umożliwia również stworzenie serii krótszych filmów (4x 15 sekund) oraz relacji na żywo. A wszystko to za pomocą jednego kliknięcia. Dodatkowo użytkownicy mogą korzystać z dostępnym widgetów pod postacią gifów, obrazków, nakładania zdjęć i filtrów. Instastory to zabawa w sama w sobie, ale przede wszystkim niesie ogromne korzyści dla branży medycznej.

Zalety Instastory w branży medycznej:

#1 Relacja bieżących wydarzeń

To bezapelacyjnie podstawowa zaleta Instastory. Dzięki tworzeniu krótkich, spontanicznych relacji możesz szybko i bez większego wysiłku pokazać bieżące wydarzenia/ zabiegi wykonywane w Twoim gabinecie.

#2 Product placement

Instastory to idealne narzędzie wykorzystywane przez wielu influencerów do lokowania produktów i akcji PR-owych. Jest to znakomita możliwość dla branży medycznej, aby zaprezentować swoich obserwatorom nowości w Twojej klinice, pokazać nowe produkty które wykorzystujesz przy swojej pracy, a nawet przeprowadzić relacje z tak zwanego unboxingu.

#3 Relacje na żywo

W końcu nie ma nic lepszego niż możliwość kontaktu ze swoimi Pacjentami. Dzięki wykorzystaniu Instastory jako narzędzia do przeprowadzania transmisji live możesz przeprowadzać mini wykłady, odpowiadać na pytania nurtujące Twoich potencjalnych Pacjentów lub wdrożyć na swoim profilu cykl tematyczny prowadzony przez zaufanego pracownika – eksperta w swojej dziedzinie.

#4 Możliwość reakcji i ankiet

Pozostanie w stałym kontakcie ze swoimi Pacjentami to zdecydowana zaleta. Ale co by było, gdyby można było poznać ich opinię? Nic trudnego! Wystarczy, że wstawisz dowolny materiał na relację, a Twoi Pacjenci będą mogli reagować na nie za pomocą tzw. szybkich reakcji. Dodatkowo Instagram dysponuje funkcją ankiet, dzięki której możesz poznać zdanie swoim Pacjentów np. na temat nowego zabiegu, który wprowadziłeś do swojej oferty.

#5 Oznaczanie produktów oraz osób

Każdy z Pacjentów zawsze posiada swojego ulubionego lekarza – niezależnie, czy jest to gabinet medycyny estetycznej, klinika chirurgii czy gabinet stomatologiczny. Sympatia odgrywa ogromne znaczenie. Dzięki możliwości oznacza osób, umożliwisz Pacjentom dotarcie do konta ich ulubionego lekarza, dzięki czemu będą mogli na bieżąco obserwować jego prace i wykonywane metamorfozy. Dodatkowo w relacji Instastory możesz oznaczyć produkty, producentów lub swoich współpracowników, dzięki czemu będą mogli oni udostępnić Twoją treść na swoim profilu.

Z każdą aktualizacją Instastory zaskakuje nas nowymi możliwościami , dzięki którym pozwolisz swoim Pacjentom poczuć się dla Ciebie ważnym. Bazowanie na pozytywnych odczuciach i budowanie długofalowej, zaufanej relacji opartej na stałym kontakcie, w znaczny sposób pozwoli Ci bliżej poznać oczekiwania Twoich Pacjentów.

Oceń post
[Łącznie: 1 Średnia: 5]