+ Zapytaj o ofertę

UX jako most do sukcesu dla stron i aplikacji

Camp7 Redakcja
15/02/2019

Priorytetem numer jeden witryny lub aplikacji e-commerce jest generowanie sprzedaży. Największą przeszkodą w osiągnięciu tego celu jest wskaźnik rezygnacji z koszyka.
Porzucenie koszyka oznacza po prostu to, że użytkownicy opuszczają sklep internetowy bez dokonywania żadnych zakupów. Obecnie ok. 70% kupujących w Internecie porzuca koszyki zakupów. Oczywiście nic nie poradzisz na osoby, które nie dokonują konwersji z braku zainteresowania, bądź też z braku gotowości do zakupu. Ale co z odwiedzającymi, którzy są gotowi kupić? Dlaczego oni również porzucają koszyki?

Odpowiedź jest prosta – zły UX. 

Nieodpowiedni UX powoduje, że użytkownicy opuszczają witrynę e-commerce i nie dokonują zakupu.

Jeśli twoi konkurenci sprzedają takie same lub porównywalne produkty i oferują łatwiejszy sposób zakupu, to oczywiste jest, gdzie potencjalny klient dokona zakupu. Ponadto, istnieje wiele witryn e-commerce, które wyglądają podobnie, sprzedają te same lub podobne produkty, a także oferują takie same opcje płatności i wysyłki. Kupujący online mają multum możliwości, co z kolei zwiększa ich oczekiwania. Często przed podjęciem ostatecznej decyzji porównują obecny sklep z konkurencją, a jeśli napotkają najmniejszą przeszkodę w obecnej stronie, po prostu odejdą i pójdą gdzie indziej.

Jak tego uniknąć?

Jest to dość proste. Obserwuj użytkowników, pytaj ich czego chcą i jak się czują podczas przeglądania produktów w Twojej witrynie. Zapewnij im lepsze wrażenia zgodnie z ich opiniami.
Pamiętaj, że tylko ci, którzy zrozumieją zachowania i preferencje swoich gości i ulepszą ich wrażenia, odniosą sukces

 

Mierzenie wartości UX

Inwestowanie w User Experience zdecydowanie daje pozytywne rezultaty. Ale jakie są dokładne wyniki? Czy możemy zmierzyć zwrot inwestycji UX?
Oczywiście, że tak!

Większość projektantów UX poświęca sporo czasu na badania. Pomaga to dowiedzieć się więcej o odwiedzających, ich zachowaniach, jak poruszają się po istniejącym systemie, gdzie napotykają problemy i jak się czują podczas interakcji z produktami.
Głównym powodem do przeprowadzenia tego badania jest to, że czasami intuicja może wydawać się nieskuteczna dla odwiedzających, dlatego badania i ankiety z użytkownikami muszą być niezbędne dla powodzenia projektu.
Ta faza analizy i badań obejmuje głównie ankiety użytkowników, ich ścieżki ruchu po witrynie, prototypy, modele szkieletowe, tworzenie person i testy użytkowników.
Po zakończeniu fazy badań projektanci UX przechodzą do etapu definiowania, w którym definiują ideę na podstawie wyników z fazy badawczej i tworzą jasny brief.
Po etapie definicji projektanci UX rozpoczynają najważniejsze zadanie – właściwy projekt. Tutaj powstają koncepcje oparte na pomysłach. Ta faza pomaga projektantom poprawić ogólne wrażenia w sklepie dzięki zastosowaniu metody prób i błędów.

W rezultacie pomaga to znacznie poprawić wskaźniki, takie jak wskaźnik rezygnacji, współczynnik konwersji i koszt wsparcia na użytkownika. Wszystkie te dane można łatwo zmierzyć.
Ponadto zmiany te wpływają również na inne wskaźniki, takie jak zadowolenie klienta.

 

Inwestowanie w UX przynosi znaczące korzyści dla sklepów e-commerce. Chcąc odnieść sukces należy zainwestować w dobre wrażenia użytkownika.

Zobacz również: WARTE UWAGI TRENDY UX NA 2019 ROK

Oceń post
[Łącznie: 0 Średnia: 0]