Październik bezapelacyjnie jest miesiącem zmian na Facebooku. I to nie tylko tych, których możemy spodziewać się regularnie, ale także sporej rewolucji w samej spółce. Dokładnie 28 października szef Facebooka- Mark Zuckerberg – zaprezentował wizję „metawersum” – nowego projektu internetu w połączeniu z wirtualną rzeczywistością. Jednocześnie ogłosił również zmianę nazwy spółki na “Meta”, jednak nazwa samej aplikacji nie uległa zmianie.
Jednak to nie jedyna rewolucja jaka weszły w życie w ciągu ostatniego miesiąca. Uwagę należy zwrócić również na zmiany w Menedżerze reklam.
Zmiany w menedżerze reklam – co nowego
Od pierwszego października wprowadzono kilka istotnych zmian dla osób zajmujących się na co dzień pracą nad Facebook oraz Instagram Ads. Należy do nich:
- Włączone rozszerzenie targetowania szczegółowego dla nowych kampanii z celem wiadomości
Teraz podczas tworzenia kampanii z celem wiadomości, rozszerzenie targetowania szczegółowego jest domyślnie włączone. Dzięki temu możesz wyświetlać reklamy większej liczbie osób, gdy istnieje możliwość poprawy wyników.
- Tekst i obraz są teraz dostępne w przypadku najczęściej zadawanych pytań w reklamach przenoszących do Messengera
Możesz dołączyć obraz do powitania w reklamach przenoszących do Messengera. Ta zmiana dotyczy konkretnie reklam zawierających najczęściej zadawane pytania.
- Zmiana domyślnego ustawienia atrybucji
Domyślne ustawienie atrybucji w Menedżerze reklam zostało zmienione na kliknięcia z 7 dni lub wyświetlenia z 1 dnia. Możesz zmienić to ustawienie podczas konfiguracji zestawów reklam.
- Nowy szablon Ulotki cyfrowe
Dostosowując materiał błyskawiczny do reklam w formacie kolekcji, możesz wybrać szablon Ulotki cyfrowe. Dzięki tej nowej opcji dotrzesz do lokalnych klientów z najnowszymi ofertami i okazjami, które skierują ruch do Twojej firmy.
- Zmiana w nawigacji podczas edytowania wielu elementów
Teraz możesz przejść do dowolnych reklam, zestawów reklam lub kampanii podczas edytowania kilku z tych elementów jednocześnie. Użyj nowego menu, aby wybrać reklamy, zestawy reklam lub kampanie, które chcesz edytować.
- Promocja dłuższych filmów na Instagramie
Możesz teraz promować filmy trwające maksymalnie godzinę w Aktualnościach na Instagramie, na karcie Eksploruj na Instagramie i w Instagram Stories.
- Dodawanie multimediów z większej liczby kont
Podczas dodawania multimediów do reklamy możesz teraz wybrać obraz lub film z dowolnej ze swoich stron na Facebooku lub kont na Instagramie, nie tylko tych wybranych w sekcji Tożsamość podczas tworzenia reklamy. Zapewni Ci to łatwiejszy dostęp do wszystkich Twoich multimediów.
- Aktualizacja sposobu wyboru multimediów
Kiedy dodajesz multimedia do karuzeli lub zautomatyzowanych reklam aplikacji, możesz w łatwiejszy sposób wyświetlać różne źródła multimediów i błędy. Wybór obrazu lub filmu dla reklamy będzie teraz prostszy.
- Nowe umiejscowienie w Reels na Instagramie
Gdy tworzysz pojedynczą reklamę wideo w trybie pełnoekranowym (9:16), możesz wybrać nowe umiejscowienie w Reels na Instagramie. Możesz wybrać tylko Reels lub połączyć je z Instagram Stories.
- Umiejscowienie w Reels na Instagramie dostępne dla kampanii w formie wiadomości
Wybierając wiadomości jako swój cel, a Instagram Direct jako miejsce docelowe komunikatora, możesz użyć umiejscowienia w Reels na Instagramie. Wybierz Reels na Instagramie jako jedno z umiejscowień lub po prostu zaznacz Automatyczne umiejscowienia.
- Prostszy sposób tworzenia testu A/B poprzez powielanie kampanii
Możesz utworzyć test A/B poprzez powielenie kampanii w Menedżerze reklam. Nie musisz już przechodzić do narzędzia Eksperymenty.
- Łatwiejsze tworzenie testu A/B
Teraz możesz utworzyć test A/B podczas edytowania nieopublikowanej kampanii. Wybierz kampanię, którą chcesz przetestować, a następnie włącz przełącznik testu A/B.
Podsumowanie
Każda aktualizacja menedżera reklam zdecydowanie ułatwia pracę nad tworzeniem reklam i kampanii dla Twoich klientów. Dzięki temu, możesz nie tylko wykręcać zdecydowanie lepsze wyniki, ale też znacznie poprawić targetowanie i dopasowanie formatów reklamowych do celów biznesowych.