+ Zapytaj o ofertę

Aktualizacje menedżera reklam – czego się spodziewać?

Daria Balcewicz
29/10/2021

Październik bezapelacyjnie jest miesiącem zmian na Facebooku. I to nie tylko tych, których możemy spodziewać się regularnie, ale także sporej rewolucji w samej spółce. Dokładnie 28 października szef Facebooka- Mark Zuckerberg – zaprezentował wizję „metawersum” – nowego projektu internetu w połączeniu z wirtualną rzeczywistością. Jednocześnie ogłosił również zmianę nazwy spółki na “Meta”, jednak nazwa samej aplikacji nie uległa zmianie. 

Jednak to nie jedyna rewolucja jaka weszły w życie w ciągu ostatniego miesiąca. Uwagę należy zwrócić również na zmiany w Menedżerze reklam. 

 

Zmiany w menedżerze reklam – co nowego

 

Od pierwszego października wprowadzono kilka istotnych zmian dla osób zajmujących się na co dzień pracą nad Facebook oraz Instagram Ads. Należy do nich:

 

  • Włączone rozszerzenie targetowania szczegółowego dla nowych kampanii z celem wiadomości

 

Teraz podczas tworzenia  kampanii z celem wiadomości, rozszerzenie targetowania szczegółowego jest domyślnie włączone. Dzięki temu możesz wyświetlać reklamy większej liczbie osób, gdy istnieje możliwość poprawy wyników.

  • Tekst i obraz są teraz dostępne w przypadku najczęściej zadawanych pytań w reklamach przenoszących do Messengera

Możesz dołączyć obraz do powitania w reklamach przenoszących do Messengera. Ta zmiana dotyczy konkretnie reklam zawierających najczęściej zadawane pytania.

  • Zmiana domyślnego ustawienia atrybucji

Domyślne ustawienie atrybucji w Menedżerze reklam zostało zmienione na kliknięcia z 7 dni lub wyświetlenia z 1 dnia. Możesz zmienić to ustawienie podczas konfiguracji zestawów reklam.

  • Nowy szablon Ulotki cyfrowe

Dostosowując materiał błyskawiczny do reklam w formacie kolekcji, możesz wybrać szablon Ulotki cyfrowe. Dzięki tej nowej opcji dotrzesz do lokalnych klientów z najnowszymi ofertami i okazjami, które skierują ruch do Twojej firmy.

  • Zmiana w nawigacji podczas edytowania wielu elementów

Teraz możesz przejść do dowolnych reklam, zestawów reklam lub kampanii podczas edytowania kilku z tych elementów jednocześnie. Użyj nowego menu, aby wybrać reklamy, zestawy reklam lub kampanie, które chcesz edytować.

  • Promocja dłuższych filmów na Instagramie

Możesz teraz promować filmy trwające maksymalnie godzinę w Aktualnościach na Instagramie, na karcie Eksploruj na Instagramie i w Instagram Stories.

  • Dodawanie multimediów z większej liczby kont

Podczas dodawania multimediów do reklamy możesz teraz wybrać obraz lub film z dowolnej ze swoich stron na Facebooku lub kont na Instagramie, nie tylko tych wybranych w sekcji Tożsamość podczas tworzenia reklamy. Zapewni Ci to łatwiejszy dostęp do wszystkich Twoich multimediów.

  • Aktualizacja sposobu wyboru multimediów

Kiedy dodajesz multimedia do karuzeli lub zautomatyzowanych reklam aplikacji, możesz w łatwiejszy sposób wyświetlać różne źródła multimediów i błędy. Wybór obrazu lub filmu dla reklamy będzie teraz prostszy.

  • Nowe umiejscowienie w Reels na Instagramie

Gdy tworzysz pojedynczą reklamę wideo w trybie pełnoekranowym (9:16), możesz wybrać nowe umiejscowienie w Reels na Instagramie. Możesz wybrać tylko Reels lub połączyć je z Instagram Stories.

  • Umiejscowienie w Reels na Instagramie dostępne dla kampanii w formie wiadomości

Wybierając wiadomości jako swój cel, a Instagram Direct jako miejsce docelowe komunikatora, możesz użyć umiejscowienia w Reels na Instagramie. Wybierz Reels na Instagramie jako jedno z umiejscowień lub po prostu zaznacz Automatyczne umiejscowienia.

  • Prostszy sposób tworzenia testu A/B poprzez powielanie kampanii

Możesz utworzyć test A/B poprzez powielenie kampanii w Menedżerze reklam. Nie musisz już przechodzić do narzędzia Eksperymenty.

  • Łatwiejsze tworzenie testu A/B

Teraz możesz utworzyć test A/B podczas edytowania nieopublikowanej kampanii. Wybierz kampanię, którą chcesz przetestować, a następnie włącz przełącznik testu A/B.

 

Podsumowanie

Każda aktualizacja menedżera reklam zdecydowanie ułatwia pracę nad tworzeniem reklam i kampanii dla Twoich klientów. Dzięki temu, możesz nie tylko wykręcać zdecydowanie lepsze wyniki, ale też znacznie poprawić targetowanie i dopasowanie formatów reklamowych do celów biznesowych.

Oceń post
[Łącznie: 0 Średnia: 0]