+ Zapytaj o ofertę

Innowacje marketingowe, czyli jak być zawsze przed wszystkimi?

Camp7 Redakcja
20/04/2022

Czy innowacje muszą być czasochłonne lub trudne? Nagłówki pierwszych stron gazet dominują zazwyczaj innowacje o ogromnej skali – wielkie odkrycia naukowe, nowe osiągnięcia technologiczne czy kolejne sukcesy nowoczesnej medycyny. Jednak do wprowadzenia koniecznych zmian w równie ważnych, ale mniej chwytliwych medialnie obszarach, często wystarczą już niewielkie zmiany sposobu myślenia. W taki sposób można szukać i wdrażać w firmach nowe sposoby na rozwój – już niewielkie zmiany w opakowaniu, prezentacji czy strategii marketingowej mogą przynieść duże korzyści firmom każdej wielkości. W naszym krótkim poradniku podpowiadamy, jak zachować czujność, aby uwadze nie umknęły innowacje marketingowe

Innowacje marketingowe – bądź z nimi na bieżąco! 

Kiedy myślimy o zmianach, jako pierwsze najczęściej przychodzą do głowy te rewolucyjne – nagłe, wielkie, poruszające niebo i ziemię. Jednak w rzeczywistości to ewolucja – czyli powolna zmiana, która zachodzi na wielu poziomach niekoniecznie w tym samym czasie – jest w stanie całkowicie zmienić funkcjonowanie organizacji. A do jej realizacji zazwyczaj nie trzeba zużywać tylu środków i energii, jak w przypadku nagłych, szybkich zmian. 

Warto więc pamiętać, że planowanie innowacji marketingowych to znacznie częściej myślenie o swojej firmie w skali mikro. Poniżej prezentujemy strategie pobudzania kreatywności, dzięki którym można podjąć próbę zmiany perspektywy i poszukać nowych rozwiązań. 

Przeczytaj także: Czym jest marketing – dwie definicje, które powinieneś znać

Wykorzystaj stare zasoby w nowy sposób 

Na początek sprawdź, czy zasoby, które już posiadasz, można wykorzystać w inny niż dotychczas sposób. Na przykład, kiedy młodzi Australijczycy zrezygnowali z jednego z popularnych napojów gazowanych, a spotkania towarzyskie przeszły do sfery online, firma wiedziała, że ​​musi radykalnie zmienić swoją strategię docierania do nich przez kanały online. 

Firma nie wykupiła jednak reklamy telewizyjnej ani radiowej, nie wprowadziła również nowych, oryginalnych smaków napojów. Lukę między światem cyfrowym a fizycznym wypełniono inaczej. Na butelkach wydrukowano 150 najpopularniejszych australijskich imion, a za pomocą mediów społecznościowych zaproszono społeczność do dialogu. 

W kilka miesięcy konsumpcja napoju kilkukrotnie się zwiększyła, w sieci prowadzono z młodymi ludźmi dyskusje, a kampanię eksportowano poza Australię. 

Przyjmij mądrość tłumu

Korzystaj z wiedzy, którą daje Twoja społeczność! Wsłuchaj się w głosy osób, które z Tobą współpracują lub które korzystają z twoich usług lub towarów. Jeśli Twoja działalność skupia się na pracy z klientem, warto pochylić się nad jego doświadczeniem związanym z obecnością na stronie, procesem zakupowym, zamówieniem lub obsługą posprzedażową. 

Jednocześnie porada ta może się wiązać z działaniem od środka organizacji. Jeśli widzisz, że w Twoim sposobie prowadzenia działalności konieczne są innowacje marketingowe, zaproś do ich opracowania osoby z zewnątrz, działające w innej branży lub operujące na zupełnie innym modelu działania. Oba sposoby pozwalają spojrzeć działania firmy z innej perspektywy niż Twoja. 

Szukaj kreatywnych rozwiązań

Innowacje marketingowe dzisiaj nie opierają się wcale na geniuszu, ale na sprycie i pomysłowości. Kiedy jeden z głównych globalnych przewoźników ubezpieczeniowych szukał sposobów na zmniejszenie liczby wypadków, zminimalizowanie kosztów klienta i znalezienie sposobów, aby kierowcy zachowywali się bezpieczniej za kierownicą. Okazało się, że rozwiązaniem nie było wcale wprowadzenie szeroko zakrojonej edukacji – ale odpowiednia aplikacja na telefon, która pozwala zamienić jazdę samochodem w grę. Poprawna i bezpieczna jazda to punkty, które użytkownik może wykorzystać w zakupie polisy ubezpieczeniowej ze zniżką.

Oceń post
[Łącznie: 0 Średnia: 0]