Facebook jest medium społecznościowym, które stawia przed użytkownikami szeroki wachlarz możliwości – zarówno przed tymi prowadzącymi konta prywatne, jak i biznesowe. Jednak co zrobić, gdy zaczynają pojawiać się błędy i problemy, z którymi sami nie możemy sobie poradzić?
Zapewne nieraz zastanawiałeś się, czy bezpośredni kontakt z Facebookiem jest możliwy. Odpowiedź jest krótka: tak! W przypadku, gdy potrzebujesz rozwiązania problemu, rozwiania wątpliwości lub przydatnych wskazówek, możesz skontaktować się z supportem. Dzisiaj my podpowiemy Ci, jak to zrobić.
Niestety portal nie posiada infolinii, na którą mógłbyś zadzwonić czy też napisać wiadomość. Nie oznacza to jednak, że nie możesz się z nim skontaktować.
Panel pomocy dla kont osobistych
Pierwszym ratunkiem w przypadku problemów z Twoim kontem osobistym jest tak zwany Panel Pomocy. To właśnie w tym miejscu znajdziesz najczęściej występujące problemy, pytania oraz odpowiedzi i rady, jak je rozwiązać. Panel Pomocy bazuje na zbiorze pytań i odpowiedzi, a jego obsługa i proces wyszukiwania jest bardzo prosty.
W Panelu Pomocy znajdziesz problemy i rozwiązania podzielone na kategorie takie jak:
- ustawienia konta – dostosowanie ustawień, zarządzanie powiadomieniami, zmiany nazwy;
- logowanie i hasła – jak zmienić lub zresetować hasło;
- prywatność i bezpieczeństwo – zwiększenie bezpieczeństwa konta i kontrola nad publikowanymi treściami;
- marketplace – zakupy i sprzedaż na Facebooku;
- grupy – jak je tworzyć, zarządzać nimi i jak ich używać;
- strony – jak je utworzyć, prowadzić, zarządzać.
Po kliknięciu w odpowiednią kategorię zostaniesz przekierowany do sekcji pytań i odpowiedzi. Jeżeli natomiast nie jesteś w stanie znaleźć zagadnienia, które Cię interesuje, sprawdź „Podobne artykuły” na dole strony lub podpowiedzi pojawiające się w lewej kolumnie. Pamiętaj, że Facebook działa intuicyjnie, więc jest duże prawdopodobieństwo, że podpowie Ci to, czego w danym momencie szukasz.
Panel Pomocy dla kont biznesowych
W przypadku kont biznesowych i szukania ratunku ze strony Facebooka, sprawa wygląda nieco inaczej. Jak dobrze wiemy, sprawy biznesowe są nagłe, a problemy mogą zaskoczyć nas w najmniej odpowiednim momencie – zdecydowanie nie ma co zwlekać z ich naprawą.
W sytuacji pojawienia się błędów lub problemów ze stroną firmową, menadżerem firmy, menadżerem reklam, kampaniami, samymi reklamami lub ustawieniami strony, lepiej od razu skorzystać z Działu Pomocy.
Korzystając z Działu Pomocy dla Twojego biznesu, pamiętaj, aby w karcie obok być zalogowanym do swojego konta Facebook. Dzięki temu, po kliknięciu w link Działu Pomocy i wybraniu opcji „Znajdź odpowiedź lub skontaktuj się z Działem Pomocy”, Facebook automatycznie podpowie Ci profile, którymi zarządzasz.
Teraz jedyne, co musisz zrobić, to wybrać z listy odpowiednie konto, zdefiniować problem i przesłać zgłoszenie lub rozpocząć czat z supportem.
Podsumowanie
Problemy na Facebooku zaskakują nas każdego dnia i to w najmniej oczekiwanym momencie. Jednak zdecydowanie nie ma się co załamywać! Rozwiązanie może być na wyciągnięcie ręki, a support zawsze chętnie wesprze Twoje działania i wyciągnie pomocną dłoń. Pamiętaj, że na Facebooku znajdziesz również grupy marketingowe, w których inni użytkownicy bardzo chętnie podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem w zwalczaniu wszelkich błędów.