+ Zapytaj o ofertę

Ile kosztuje prowadzenie mediów społecznościowych?

Camp7 Redakcja
10/11/2020

To pytanie zadaje sobie niejeden właściciel marki, zgłaszający się do dowolnej agencji reklamowej. Dzisiaj przybliżymy Wam, jak faktycznie wyglądają koszty prowadzenia działań w mediach społecznościowych. Obecnie większość marek skupia się wokół prowadzenia profilu na Facebooku oraz Instagramie, dlatego też to właśnie ich prowadzenie rozłożymy na czynniki pierwsze.

Na co należy zwrócić uwagę i jak sprawdzić, czy dana agencja reklamowa oczekuje od nas adekwatnej zapłaty?

Pierwszym krokiem, jaki musimy wykonać jest zastanowienie się czego tak naprawdę oczekujemy. Musimy dokładnie określić cele i efekty jakie chcemy uzyskać za pomocą kampanii w social media oraz wszelkich działań na Facebooku czy Instagramie, ponieważ każde z nich będzie podlegać odrębnej wycenie. Wycena pracy agencji zależna będzie od kilku istotnych elementów.

Czy profil Twojej marki już istnieje oraz czy posiada menedżera firmy oraz reklam?

Jest to podstawowy element do rozpoczęcia działań w social media. Odpowiednia moderacja profilu, założenie menedżera firmy oraz reklam jest kluczowym elementem do wdrożenia dalszej pracy. W zależności od zastanej sytuacji, wycena działań w tym przypadku wacha się od 200-500zł netto. Wiele agencji posiada również tę usługę w tak zwanych pakietach mediowych, o których opowiemy Wam w dalszej części.

Analiza mediów społecznościowych i research

Jest to bardzo ważny element, aby skutecznie zaplanować wszelkie działania w mediach społecznościowych. Badania konkurencji, dotychczasowych praktyk oraz szans i zagrożeń pojawiających się ze strony rynku, jak i samego produktu to nieodłączny element stworzenia skutecznej strategii. Koszt przeprowadzenia analizy najczęściej wliczony jest w koszt stworzenia strategii marketingowej marki.

Strategia social media jako podstawa działań

Jest to etap, na którym szczegółowo planowane są każde kroki podejmowane w kierunku zrealizowania wcześniej określonych celów. Strategia to element kluczowy, zawierający w sobie analizę mediów społecznościowych, dotychczasowych działań oraz analizę działań konkurencji. Koszt stworzenia skutecznej i precyzyjnej strategii pod media społecznościowe to koszt około 2 000 zł netto. W zależności od skomplikowania, produktu oraz ilości zawartych informacji, dobra strategia social media może kosztować nawet 4 ooo zł netto.

Content Plan – ile postów miesięcznie planujesz zamieszczać?

Jest to oczywiście sprawa indywidualna, podlegająca negocjacjom między klientem a agencją. Jednocześnie, ich ilość należy dopasować do danej branży oraz grupy docelowej. Koszt za stworzenie pojedynczego, specjalistycznego postu utworzonego przez Specjalistę ds. mediów społecznościowych to koszt ok. 200 zł netto w górę – wszystko zależy od złożoności i tematyki postu, kreacji itd.

Budżet mediowy

Budżet mediowy jest bardzo ważnym element w procesie tworzenia strategii mediów społecznościowych. To dzięki niemu agencja jest w stanie stworzyć reklamy oraz kampanie dzięki której zasięg działalności w SM znacznie się zwiększy, a Twoja marka pozyska nowych odbiorców i potencjalnych klientów. Budżet mediowy dzielimy zwykle na ten przeznaczony na posty i drugi na kampanie reklamowe np.: leadowe, zasięgowe itd.

W CAMP7 Digital nie wierzymy w tzw. gotowe pakiety social media, bo wiemy, że każdy biznes jest unikalny. Skupiamy się więc na dogłębnym przygotowaniu strategii opartej na analizie przedsiębiorstwa, konkurencji i liczbowym researchu. Na tej podstawie układamy cele, które  wyrażamy zawsze liczbowo, aby precyzyjnie określać ich realizację.

Podczas wyboru agencji należy wziąć pod uwagę to, czy dysponuje ona specjalistami z zakresu prowadzenia działań social media, grafikami mającymi chociaż podstawowe pojęcie na temat UX itd. Jest to niezmiernie ważne, ponieważ praca i czas, jaki dana osoba przeznacza na prowadzenie Twoich kanałów social media stanowi podstawowy koszt ich obsługi. Praca każdego specjalisty może, być wyceniana od 100 zł netto do 200 zł netto za godzinę pracy, a więc wszystko zależy od tego ile czasu i jakiego nakładu pracy będzie wymagał Twój profil.

Oceń post
[Łącznie: 2 Średnia: 5]