Instagram służy obecnie nie tylko do prowadzenia profili prywatnych, ale także rozwijania kanału komunikacji dla wielu marek. Jednak wypromowanie konta na Instagramie nie zawsze jest takie proste, jak byśmy tego chcieli. Mimo że ten serwis społecznościowy bazuje na obserwujących i zasięgach, nie każdemu udaje się dotrzeć do odpowiedniej liczby odbiorców, a pozyskanie aktywnych followersów może być problematyczne.
Dzisiaj podpowiemy Ci, co zrobić, aby zwiększyć zasięgi na Twoim profilu i w pełni wykorzystać możliwości, jakie stwarza Instagram.
Hastagi w postach
Rzecz niby prosta i oczywista dla każdego użytkownika Instagrama. Jednak hashtagi mogą mieć duże znaczenie, jeśli będziemy pamiętać o ich ilości, jakości oraz personalizacji.
Odpowiedni dobór hashtagów nie tylko pod Twój profil, ale także pod konkretne zdjęcie lub film, który publikujesz, ma ogromne znaczenie. Najlepiej dopasuj kilka hashtagów opisujących zarówno zdjęcie, jak i Twoją markę.
Co do ilości hashtagów, opinie są podzielone od lat. Niektórzy stawiają na większą ilość (tj. nawet do 20 hashtagów), inni zalecają trzymanie się 10-12, a jeszcze inni 3. W tej sytuacji najlepiej zasugerować się tym, jaką „moc” ma dany hashtag. Wpisując # i pierwsze litery słowa, które chcesz otagować, Instagram automatycznie podpowie Ci proponowane hashtagi, a wraz z nimi wyświetli liczbę oznaczającą ile razy zostały już one wykorzystane przez użytkowników portalu. Wybieranie tych „najbardziej znanych” nie zawsze okazuje się dobrym wyborem – wiąże się to z ryzykiem zniknięcia w tłumie.
Na pewno zatem warto postawić na hashtagi spersonalizowane, dopasowane indywidualnie do Twojego konta. Możesz także stworzyć swój własny, unikatowy hashtag, który będzie kojarzony tylko z Twoją działalnością lub marką.
PS: Pamiętaj o sprawdzaniu hashtagów zbanowanych! Czasem użycie jednego zbanowanego hashtagu sprawi, że wszystkie pozostałe również nie zadziałają, a Twój post osiągnie zerowe zasięgi.
Hashtagi w story
To idealny sposób na zwiększenie zasięgów Twojego Instastory. Obecnie masz dwie opcje, z których możesz skorzystać. Pierwszą z nich jest dodanie hashtagu za pomocą widgetu oraz wstawienie hashtagu w story za pomocą tekstu. Zdecydowanie zalecamy wpisanie hashtagów w pole tekstowe, które możesz dodać na story (ilość hastagów może być dowolna), a następnie zmiejszenie ich tak, aby całkowicie ukryć je w zdjęciu lub filmie.
Regularne publikacje
To bardzo ważne – nie tylko ze względu na utrzymanie aktywności Twoich odbiorców, ale także ze względu na zasięgi. Media społecznościowe mają to do siebie, że w momencie dłuższej przerwy w publikacji uwielbiają ograniczać zasięgi. A ponowne wrócenie do tego, co było, jest już dużo trudniejsze. 😊 Dlatego pamiętaj o regularnej publikacji treści, ale pamiętaj – tylko takich, które mogą wzbudzić zainteresowanie Twoich odbiorców.
Postaw na ciekawe materiały
Instagram został stworzony do dzielenia się treściami wizualnymi. To właśnie wideo, zdjęcia oraz ciekawy feed najbardziej przyciągają obserwatorów i skłaniają ich do zareagowania na Twoje publikacje. Nie bój się eksperymentować i postaw na kreatywność!
Dodawanie lokalizacji
Oznaczanie miejsca, w którym wykonałeś zdjęcie lub w którym obecnie się znajdujesz, to idealne rozwiązanie na zwiększenie zasięgów. Lokalizacja również działa trochę jak hashtag. Pomoże Ci dotrzeć do osób zainteresowanych danym miejscem, ale także pozwoli na wyświetlenie się Twojej relacji/posta pod znacznikiem lokalizacji. W ten sposób wszyscy zainteresowani konkretną lokalizacją natrafią na Twój profil.
Posty sponsorowane na zasięg
Ostatnim sposobem na zwiększenie zasięgów jest oczywiście korzystanie z płatnej promocji. Ustawiając reklamę zasięgową, jesteś w stanie znacznie powiększyć grono swoich odbiorców.
Podsumowując: Instagram stwarza wiele ciekawych możliwości w kwestii zwiększania zasięgów. Dobrze jest znać i wykorzystywać wszystkie, a następnie testować, sprawdzać i analizować wyniki. Jednak pamiętaj, nic nie działa tak dobrze, jak ciekawy content i regularne prowadzenie swoich profili w mediach społecznościowych z sercem i zaangażowaniem.