Generowanie leadów sprzedażowych pozwala na pozyskiwanie przez marketingowców cennych informacji o potencjalnych klientach, którzy wykazali mniejsze lub większe zainteresowanie produktem lub usługą.

 

Jakie leady są marzeniem każdego pracownika działu sprzedaży? Odpowiedź jest prosta – te które konwertują. Najcenniejsze leady to te, które przekładają się na sprzedaż i poprawiają jej skuteczność.

 

Generowanie wartościowych leadów często okazuje się nie lada wyzwaniem. Wielu marketerów decyduje się “pójść na skróty” korzystając z usług firm agregujących bazy danych klientów poprzez wykupienie leadów. Czy jest to skuteczne? Owszem, oszczędzamy czas i prace otrzymując gotowe leady, które wystarczy przekazać do działu sprzedaży, ale ich skuteczność może okazać się bardzo niska. Zakup bazy danych klientów często okazuje się nieefektywny przez niską jakość oraz niedopasowanie informacji do działalności. W tym przypadku droga na skróty nie przyniesie żadnych korzyści.

W przypadku, gdy zależy nam na generowaniu WYSOKIEJ JAKOŚCI leadów sprzedażowych warto poświęcić czas i przeprowadzić potrzebne ku temu działania samodzielnie. Informacje do tego potrzebne pozyskuje się latami – zdajemy sobie z tego sprawę. Jednak, wystarczy szanować bezwzględnie każdy kontakt z klientem i tworzyć w ten sposób bazę danych (budujemy tym samym zaufanie marki!). Najczęstszą formą kontaktu jest e-mail lub telefon. Nie zapominajmy również o potencjale jaki niesie ze sobą strona internetowa. Oferując ciekawy content użytkownikom za pomocą landing page możemy w łatwy sposób pozyskać ich dane kontaktowe. Wystarczy zaoferować, np. bezpłatny e-book.

W celu przeprowadzenia takiej kampanii trzeba precyzyjnie ustalić cele biznesowe, nasze możliwości oraz grupę docelową. Skuteczność kryje się w spersonalizowaniu naszego komunikatu do konkretnej grupy docelowej. Często wychodzimy z założenia, że ogólny komunikat jest w stanie dopasować się do większej liczby adresatów i zadziałać w większym spectrum. Nic bardziej mylnego. Dążąc do sukcesu musimy skupić się na konkretnych informacjach, podanych w konkretnym komunikacie skierowanym do konkretnej grupy docelowej.

Najczęstszym narzędziem w generowaniu leadów są wciąż kampanie mailingowe. Ich skuteczność jest tematem dość dyskusyjnym. Z biegiem czasu, stały się one zwykłym spamem, na który mało kto zwraca uwagę, prawda? Aby pozyskać wartościowe leady i nie stracić zasobów oraz czasu powinno się bardzo dobrze zaplanować kampanie mailową. W celu osiągnięcia jak najlepszych wyników zalecamy zwrócenie uwagi na jakość wysyłanego contentu oraz właściwy dobór bazy danych.
Działania te przynoszą efekty, lecz słabną one z każdym rokiem. Czy nie jest tak, że spam e-mailowy wywołuje u nas mechanizm obronny? Reagujemy nerwowo na każdą kolejną wiadomość, przenosimy do kosza bez czytania. Stało się tak dlatego, że człowiek jest przytłoczony nadmiarem reklam, atakujących go z każdej strony.
Ten problem spowodował wytworzenie się nowego trendu, a mianowicie generowanie popytu. Stało się to bardzo popularnym działaniem w U.S.A., gdzie szybkie kampanie generujące leady straciły na skuteczności. Generowanie popytu odbywa się głównie poprzez edukację rynku, uświadamiania potrzeby zmiany wśród społeczności za pomocą content marketingu.

 

Łączenie tradycyjnych metod pozyskiwania leadów wraz z nowoczesnym działaniem content marketingu odzwierciedla się w dobrych wynikach i zadowoleniu działu sprzedaży/marketingu. Zalecamy wykorzystanie do tego możliwości płynących ze świata internetu, m.in.: blogi i media społecznościowe.

 

Zobacz również: MAGNESY NA LEADY – 5 PROSTYCH SPOSOBÓB NA POZYSKIWANIE NOWYCH KLIENTÓW