+ Zapytaj o ofertę

Jak wykorzystać KPI do lead generation?

Camp7 Redakcja
21/12/2018

Żyjemy w świecie ciągłych zmian. Teraz, bardziej niż kiedykolwiek analityka danych staje się paliwem dla lepszego zaangażowania klientów i spersonalizowanych doświadczeń związanych z marką. Teraz, gdy dane klientów docierają do nas z różnych źródeł, firmy będą musiały zoptymalizować każdą platformę, kanał i punkt kontaktowy, aby zebrać informacje o konsumentach i stworzyć pełniejszy obraz swoich klientów.

Pomimo mnóstwa danych, które otrzymujesz, bez właściwych zestawów danych i wskaźników KPI, prawie niemożliwe jest ustalenie, czy przechwytujesz potencjalną sprzedaż, która przyniesie przychód Twojej firmie, czy też zbędne informacje.

Istnieje kilka wskaźników KPI generujących przychody, o których firmy powinny pamiętać podczas tworzenia swoich witryn, myśląc o generowaniu leadów online. Są to przede wszystkim unikalni użytkownicy, współczynnik konwersji, wskaźnik wyjścia, wartość transakcji i przychód jaki osiągamy podczas jednej sesji.

 

Unikalni użytkownicy

Jeśli chodzi o generowanie leadów, powtórne sesje od tego samego użytkownika zwykle nie są korzystne. Dodatkowe wizyty od jednej osoby zwykle nie generują dodatkowych przychodów. Znaczna większość firm popełnia błąd polegający na skupianiu się wyłącznie na liczbie sesji w witrynie w celu ustalenia, czy ich strona internetowa została zaprojektowana z powodzeniem.
Tworząc witrynę generowania leadów, firmy powinny jednak zwiększać liczbę unikalnych użytkowników odwiedzających ich witrynę oraz zachęcać tych użytkowników do wykonania pożądanych działań.

 

Współczynnik konwersji

Śledzenie użytkowników witryny nie może być oczywiście naszym celem końcowym. Firmy muszą być w stanie zmierzyć procent sesji, które skutkują zamierzonym działaniem lub użytkowników, którzy dokonują konwersji. W przypadku witryny generowania leadów firmy powinny śledzić procent sesji, które prowadzą do przechwycenia potencjalnego klienta.

 

Współczynnik wyjścia i wartość zamkniętych transakcji

Lead, który nie staje się klientem, ma niewielką wartość. Możliwość zamknięcia jest zwykle całkowicie zewnętrzna w stosunku do strony internetowej, ale nadal jest ważnym wskaźnikiem wpływającym na decyzje dotyczące witryn.
Wartość zamkniętych transakcji, podobnie jak w przypadku współczynnika wyjścia, ta wartość jest mierzona poza witryną internetową, ale nadal wpływa na decyzje dotyczące witryn i pomaga ocenić, czy projekt witryny jest skuteczny.

 

Przychody na sesję

Ta metryka może być trudniejsza do śledzenia w przypadku witryny koncentrującej się na generowaniu leadów w porównaniu do witryny detalicznej.

 

Jeśli Twoja witryna nie generuje leadów na pożądanym poziomie, oceń wskaźniki KPI, które śledzisz, aby mieć pewność, że masz odpowiednie środki, by odnieść sukces.

Oceń post
[Łącznie: 0 Średnia: 0]