Praktyki z zakresu SEO przeszły wiele zmian na przestrzeni ostatnich lat. Większość taktyk marketingowych przechodzi zmiany, jednak w dziale SEO były one bardziej zdecydowane. Większość, jeśli nie wszystkie, zmian pomogło ulepszyć działanie w sieci – zwłaszcza wyszukiwanie.
Jednak niektórzy ludzie wciąż trzymają się „starych rozwiązań” i starają się wykorzystywać przestarzałe praktyki SEO, aby poprawić widoczność i wydajność wyszukiwania swojej marki.
Niektóre taktyki działały kilka lat temu, ale teraz nie są tak skuteczne, jak kiedyś. Są nie tylko nieskuteczne, ale wiele z przestarzałych praktyk SEO może zagrozić dobremu wizerunkowi marki.
1. Złe wykorzystanie słów kluczowych
Częstym błędem jest kształtowanie treści i metadanych, aby reprezentować słowa kluczowe, które nie są odpowiednio zoptymalizowane. Nie próbuj wprowadzać użytkowników w błąd i skierować ich do treści, które zostały błędnie przedstawione przez słowa kluczowe, tylko po to, aby zwiększyć widoczność. Takie działanie nie umkną uwadze Google. Ta praktyka jest przestarzała i nieskuteczna.
Kolejną nieskuteczną praktyką jest przeładowanie naszych stron internetowych słowami kluczowymi – szczególnie tym samym słowem kluczowym, które agresywnie kierujemy na całą stronę. Czy pomoże nam to uzyskać lepsze wyniki wyszukiwania, tym samym przewyższając konkurencję?
Absolutnie nie!
Wyszukiwarki od dawna wiedzą, czym jest nadużywanie słów kluczowych i jakie połączenia tekstowe są nienaturalne. Odbierają to jako próby manipulowania wynikami wyszukiwania.
2. Pisanie pod roboty
Wyszukiwarki są wystarczająco zaawansowane, aby zrozumieć powtarzające się słowa kluczowe, ich odmiany i zauważyć złe treści. Powtarzanie w kółko tych samych słów lub ich odmian już nie działa. Pisz dla ludzi, a nie pod wyszukiwarki lub inne roboty.
3. Spinning artykułów
Spinning artykułów to taktyka z zakresu black-hat, polegająca na próbie odtworzenia wysokiej jakości treści za pomocą różnych słów, fraz i organizacji. Wynikiem końcowym takich działań był nieczytelny tekst zamiast artykułu, który zawierał po prostu te same punkty co materiał źródłowy. Nic dziwnego, że to już nie jest skuteczne. Podczas gdy sztuczna inteligencja jest coraz lepsza w tworzeniu treści, wszystko, co generuje maszyna, wciąż ma niższą jakość niż to, co może wytworzyć człowiek – coś oryginalnego, pomocnego i treściwego.
4. Kupno Linków
Podobnie jak większość taktyk SEO, jeśli coś wydaje się podejrzane, prawdopodobnie nie powinieneś tego robić. Kupowanie linków należy do grupy tych praktyk, których lepiej się wystrzegać. Dawno temu rutynową praktyką było płacenie za szybkie uzyskanie dużej liczby linków kierujących do witryny.
Google może łatwo zidentyfikować witryny niskiej jakości, a także określi, kiedy te witryny wysyłają mnóstwo linków, które nie mają prawa bytu.
Jeśli chcesz legalnie przyczynić się do zwiększenia autorytetu i widoczności swojej witryny musisz zapracować na linki.
5. Zły content
Był taki czas, w którym nieczytelna zawartość nadal mogłaby mieć dobry ranking, ale czasy się zmieniają… Duplikowanie treści, słaba jakość, treści wypchane słowami kluczowymi, niewiarygodne treści dzisiaj już ”nie przejdą”. Wiemy, co trzeba zrobić, aby tworzyć wysokiej jakości treści, które są nagradzane przez wyszukiwarki. Same mówią nam, co jest dobre, a co złe.
Istnieje wiele praktyk z zakresu SEO, z którymi najwyższa pora się pożegnać. Powyżej przedstawiamy najczęstsze błędy, których warto omijać. Zacznij nowy rok z odpowiednimi praktykami SEO i odnieś sukces.
Zobacz również: Jak skrócić czas ładowania strony?