SEO (Search Engine Optimization) jest to optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek, mająca na celu zwiększenie widoczności danej witryny w wynikach wyszukiwania. Są to działania bezpośrednio związane ze stroną, tzw. działania on-site. Do najważniejszych czynników optymalizacji zaliczamy:
- dobór optymalnych nagłówków,
- słowa kluczowe w tagu tytułowym,
- umieszczanie słów kluczowych w contencie znajdującym się na stronie,
- optymalizacja czasu ładowania strony,
- optymalizacja meta tagów,
- odpowiednie linkowanie wewnętrzne na stronie.
Istnieje wiele mitów dotyczących SEO, które utrwaliły się w środowisku. Mity te powstają najczęściej przez niewiedzę lub brak wystarczającego doświadczenia. Jednakże warto zauważyć, iż zdarzają się przypadki, gdzie dezinformacja jest celowym zabiegiem, stosowanym przez osobę, która nie chce dobroczynnie dzielić się swoją drogocenną wiedzą.
GWARANCJA NAJWYŻSZEJ POZYCJI
Pierwszym i najbardziej popularnym mitem jest gwarancja najwyższej pozycji w wyszukiwarkach. Niestety, nikt nie jest w stanie tego zagwarantować. SEO jest bardzo niestabilną strategią e-marketingową. Pozycje strony www są ustalone przez algorytm, który bierze pod uwagę wiele czynników. Co ciekawe, nie jest on dostępny publicznie i jest zmieniany przez Google nawet do 600 razy w ciągu roku! Po czym można wywnioskować, iż działania z zakresu SEO to ciągły proces optymalizacji strony i podtrzymywania jej na dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania.
GWARANCJA CZASU
Nasuwa się z tego kolejny mit, a mianowicie możliwość określenia dokładnych ram czasowych, w których zostanie zoptymalizowana dana witryna. Nie jesteśmy w stanie podać konkretnych ram czasowych, możemy jedynie taki czas oszacować. Na SEO działa wiele czynników, na które nawet specjaliści nie mają wpływu. Rezultaty są jednak warte każdej minuty.
GWARANCJA STAŁEJ POZYCJI
Raz osiągnięta pozycja może w każdej chwili ulec zmianie. Konkurencja nie śpi, co za tym idzie, liczba witryn internetowych rośnie z każdym dniem. Jak wspomnieliśmy wcześniej, działania z zakresu SEO to ciągły proces. Prawidłowa optymalizacja wymaga czasu, wiedzy i doświadczenia. Dlatego zalecane jest powierzenie tego zadania profesjonalistom.
Pozycjonowanie strony internetowej pod kątem wyszukiwarek jest ciągłym i pracochłonnym procesem. Jednak jest on konieczny, jeśli chcemy, aby nasza witryna zajmowała wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania i była widoczna dla odbiorców. Pomijając działania z zakresu SEO w naszej strategii e-marketingowej narażamy się na spadek wyników i szybką utratę wcześniej wypracowanej pozycji.
Warto zatem korzystać z usług profesjonalistów, którzy potocznie mówiąc zaopiekują się naszą witryną i przygotują ją do dalszego pozycjonowania oraz pozostałych działań marketingowych.