+ Zapytaj o ofertę

Marketing farmaceutyczny a działalność digitalowa. Jak do tego podejść?

Camp7 Redakcja
29/10/2020

Według raportu firmy IQVIA od kilku lat Polacy plasują się na pierwszym miejscu, jeżeli chodzi o wydatki przeznaczone na zakup leków i medykamentów. Jest to jasny sygnał dla firm farmaceutycznych, aby skupiać się na jeszcze większej produkcji leków. Co za tym idzie, konkurencja wśród firm rośnie z roku na rok, a stanie się liderem na rynku farmaceutycznym nie jest wcale prostym zadaniem. Mimo stale rosnących wydatków na reklamę branża farmaceutyczna rządzi się swoimi prawami. Działania marketingowe dla leków podlegają ściśle określonym regulacjom prawnym, które nakładają na marketingowców wiele ograniczeń.

Szczególnie możemy to zauważyć w przypadku leków sprzedawanych na receptę. Ich reklama może być kierowana tylko i wyłącznie do lekarzy i farmaceutów za pośrednictwem ogłoszeń w prasie medycznej, za pomocą przedstawicieli, mieli, szkoleń czy konferencji. Nieco inna sytuacja dotyczy leków ogólnodostępnych, sprzedawanych bez recepty. W tym przypadku reklama może być kierowana bezpośrednio do konsumentów np. za pomocą reklam w przychodniach, ekspozycji w aptekach czy za pomocą reklamy telewizyjnej. Jednak istnieje wiele restrykcji jak np. zakaz wprowadzania odbiorców w błąd, dodania produktom wartości dodanej, która nie ma pokrycia z rzeczywistością oraz wykorzystywania wizerunku osób promujących leki – nie mogą być to lekarze, osoby publiczne czy sugerujące posiadania wykształcenia medycznego. W takim momencie z pomocą przychodzą działania digitalowe.

Zatem, jak skutecznie zareklamować produkt lecznicy w internecie i jakie sposoby wykorzystujemy w naszej agencji?

#1 Stawiamy na kampanie digitalowe – Na bazie naszego 12-letniego doświadczeniadigitalu oraz wieloletniemu doświadczeniu w prowadzeniu działań reklamowych dla klientów z branży medycznej i zdrowotnej tworzymy kompleksowe strategie digitalowe. Planujemy działania reklamowe, tworzymy kreacje graficzne oraz analizujemy działania rynku, oraz konkurencji. Naszym klientom zapewniamy raport ze wszelkich prowadzonych działań reklamowych.

#2 Tworzymy content i budujemy wizerunek w mediach społecznościowych – w branży farmaceutycznej stawiamy przede wszystkim na umiejętne tworzenie skutecznych treści oraz budowanie wizerunku marki, oraz produktów w mediach społecznościowych. Dysponujemy społecznościami i grupami osób zainteresowanych zagadnieniami medycznymi. Dla naszych klientów tworzymy unikatowe strategie i wprowadzamy je w życie, wspierając działania o kampanie oraz promocje w social media.

#3 Tworzymy landing page oraz strony internetowe — Wspieramy naszych klientów na każdy etapie realizowanej strategii. Do jednego z nich należy stworzenie oryginalnej i przykuwającej uwagę odbiorców strony internetowej. To dzięki niech, nasi klienci pozyskują konsumentów swojego produktu oraz przyciągają grupę osób zainteresowanych daną tematyką. Dobrze zbudowana strona internetowa pozwala nam również na generowanie leadów i pozyskiwanie nowych klientów dla naszego partnera biznesowego.

#4 SEO – Stawiamy na dobór odpowiednich słów kluczowych, tak aby skierować, jak największy ruch na stronie internetowej. Dzięki tym działaniom jesteśmy w stanie zapewnić naszym klientom ruch, który w znacznym stopniu przekłada się na sprzedaż produktów.

Działanie reklamowe online dają nam zdecydowanie największe pole do popisu, ale i zarazem najtrudniejsze zadanie do wykonania. Branża produktów leczniczych rządzi się swoimi prawami i licznymi restrykcjami, dlatego też promowanie i reklamowanie medykamentów, nie jest proste, szczególnie dla osób zaczynających swoją przygodę w marketingu online. W naszej agencji stawiamy na doświadczenie, wiedzę i zaangażowanie.

Oceń post
[Łącznie: 0 Średnia: 0]