Niezależnie od tego czy uruchamiasz nową witrynę czy odświeżasz lub zmieniasz zawartość już istniejącej, musisz pamiętać o jednej bardzo ważnej rzeczy, a mianowicie o strukturze linków wewnętrznych. Ma to kluczowe znaczenie w osiągnięciu sukcesu SEO.
Jeśli nie masz wewnętrznej strategii linkowania, tracisz cenną okazję do zwiększenia wysiłków SEO, a jednocześnie stworzenia bardziej przyjaznej dla użytkownika witryny.

Nowoczesna era SEO nastawiona jest w dużej mierze na kontekst. Używanie skutecznych praktyk wewnętrznego linkowania znacząco zbliży Cię do sukcesu Twojej witryny.

 

LINKOWANIE WEWNĘTRZNE ma 3 główne cele:

  1. Pomoc w nawigacji strony
  2. Definiuje architekturę oraz hierarchię strony
  3. Dystrybuuje autorytet i ranking strony

 

Jak zatem powinno wyglądać prawidłowe linkowanie wewnętrzne?

UX
Zacznijmy od tego, że w procesie tym, jak każdym innym procesie w świecie internetu, użytkownik jest najważniejszy. Dlatego istotne jest, aby doświadczenia użytkownika (UX) były najwyższym priorytetem.
Nie reklamuj treści, które są szkodliwe dla SEO. Zbyt wiele reklam, treści o niskiej jakości, czy zakłócające reklamy pełnoekranowe mają negatywny wpływ na pozycję Twojej strony oraz doświadczenia odwiedzających.
Bez względu na to, co oferujesz, aby osiągnąć konwersję lub założone cale niższego poziomu Twoja strona musi być widoczna dla zainteresowanych. Mało tego, powinna oferować gotowe rozwiązanie na dany problem.

 

ORYGINALNY CONTENT
Aby zbudować silną markę i zapewnić satysfakcję użytkownika, potrzebujesz unikalnych treści.
Wyszukiwarki w swoich wynikach filtrują duplikaty treści. Jeśli masz taką samą treść jak wszyscy inni, może być trudno przebić się przez status towaru, aby stać się branżowym lub niszowym autorytetem.

 

INDEKSOWANIE
Wszystkie nasze wysiłki okażą się daremne jeśli nie zadbamy o to, aby nawigacja była możliwa do indeksowania. Umieszczając niepotrzebną nawigację na każdej stronie, możemy zmarnować cenny budżet oraz czas. Kluczem jest nie tylko przekonanie wyszukiwarek do obejrzenia całej zawartości i łatwej liniowej ścieżki, pozwalającej na zapoznanie się z obszarem treści strony, ale także zrozumienie powiązania między stronami.

JAKOŚĆ
Korzystaj z usprawnionej nawigacji i nie wymieniaj dziesiątek linków na każdej stronie. Możesz skoncentrować ich wartość, aby przejść do stron, które są najważniejsze. Strategia budowania linków powinna być zgodna z posiadaną treścią, jej strukturą i miejscem, do którego ostatecznie chcesz przesłać ważną wartość linku.

 

HIERARCHIA
Uporządkowanie hierarchii treści jest ważne zarówno dla użytkownika, jak i wyszukiwarki. Upewnij się, że Twoja treść jest dobrze zorganizowana i logiczna w nawigacji.

 

 

Najlepsze praktyki mogą się zmieniać z czasem ze względu na zmiany w zachowaniach użytkowników i priorytety wyszukiwarek. Musimy zatem skupić się na tym, co jest ważne w danej chwili.
Począwszy od posiadania stałego UX, zarządzania przepływem wartości linków, prawidłowego zarządzania treścią / kontekstem i hierarchią, zarządzania duplikowaniem treści i zapewnieniem odpowiedniego indeksowania, możemy pozycjonować nasze strony internetowe w celu osiągnięcia sukcesu poprzez silną wewnętrzną strukturę linków.

 

Zobacz również: SEO + UX = SUKCES