+ Zapytaj o ofertę

Jak reklamować suplementy diety?

Camp7 Redakcja
19/11/2020

Od kilku lat wyraźnie możemy zauważyć pogłębiający się trend zdrowia, kultu ciała oraz wzmacniania odporności. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, na rynku pojawiło się wielu producentów suplementów diety. Jednak wprowadzenie ich na rynek oraz zareklamowanie nie jest takie proste jak mogłoby się wydawać.

Czym są suplementy diety?

Suplement diety, jest to środek spożywczy którego celem jest uzupełnienie codziennej diety. Suplementy są skoncentrowanym źródłem witamin i minerałów lub innych substancji wykazujących efekt odżywczy. Często suplementy dietą błędnie są nazywane lekami. Jednak między jednym a drugim jest bardzo dużo istotnych różnic. Najważniejszą z nich jest to, że  aby wprowadzić suplement diety na rynek, jego skuteczność nie musi zostać udowodniona. Dodatkowo wprowadzenie suplementu diety na rynek wymaga jedynie zgłoszenia produktu do Głównego Inspektora Sanitarnego.

Jak reklamować suplementy diety?

Zdecydowanie reklamowanie suplementów diety nie należy do najłatwiejszych zadań marketera. Jednak istnieje kilka istotnych metod, dzięki którym możemy przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.

  1. Reklama telewizyjna i radiowa

Jest to najczęściej wykorzystywana i najbardziej rzucająca się w oczy forma reklamowania suplementów diety. Bardzo często producenci wykorzystują czas antenowy na przedstawienie swojego produktu. Reklamowanie suplementów diety jest dozwolone w formie wizualnej, dźwiękowej i audiowizualnej i  podlega zdecydowanie mniejszych ograniczeniem prawnym niż reklama leków. W reklamie suplementów mogą występować osoby publiczne, pracownicy medyczni lub aktorzy, co z kolei zakazane jest w przypadków leków.

  1. Copywriting

W tym przypadku treść to podstawa. Rzetelne przekazanie informacji daje nie tylko możliwość podzielenia się opisem produktu, ale również pozwoli na zbudowanie zaufanego wizerunku marki. Treść dobrze ubrana w słowa, odpowiednio dobrane slogany oraz chwytliwe hasła reklamowe to klucz do osiągnięcia sukcesu na rynku suplementów.

  1. SEO

Wszelkie działania mające na celu zwiększenie pozycji w wynikach wyszukiwania jest jak najbardziej dobrą praktyką w przypadku reklamowania  suplementów diety. Oczywiście podstawowym warunkiem w tym przypadku jest dobrze przygotowana strona internetowa, dzięki której odbiorca będzie mógł nie tylko sfinalizować swoje zakupy, ale również nabyć wszelkie potrzebne informacje na temat produktu.

  1. Social media i współpraca z influencerami

Media społecznościowe dają zdecydowanie szeroki wachlarz możliwości. Jednak w tym przypadku trzeba być bardzo ostrożnym, ponieważ każde słowo jest na „wagę złota”. Facebook czy Instagram to idealne platformy do zaprezentowania swojego produktu. To właśnie dzięki mediom społecznościowych producent może zbudować zaufane grono odbiorców, bazować na uprzednio utworzonych społecznościach, tworzyć interesujące i angażujące treści oraz przykuwać uwagę aspektem wizualnym. Dodatkowym atutem jest również możliwość nawiązania współpracy z influencerami z branży beauty lub branży sportowej, którzy wypromują Twój produkt na swoich kanałach. Problem pojawia się jednak w momencie wprowadzenia reklam i postów sponsorowanych. Niestety algorytmy mediów społecznościowych nie rozróżniają leków od suplementów, a zrobienie jednego kroku w złą stronę może narazić przedsiębiorcę na bardzo duże koszty.

Jakie reguły obowiązują podczas reklamowania suplementu?

Mimo, że suplement diety nie jest postrzegany jako lek, również obowiązują go pewne reguły, którzy należy bezwzględnie przestrzegać.

  1. Reklama suplementu diety nie może wprowadzać w błąd. Dotyczy to w szczególności charakterystyki suplementu w tym jego nazwy, właściwości, składu, ilości, trwałości, źródła lub miejsca pochodzenia, metod wytwarzania lub produkcji. Niedopuszczalne jest również przypisywanie środkowi spożywczemu specjalnego działania lub nadzwyczajnych właściwości, których nie posiada oraz sugerowanie, suplement posiada szczególne właściwości, jeżeli wszystkie podobne środki spożywcze posiadają dokładnie takie właściwości.
  2. Reklama nie może przypisywać suplementowi diety właściwości zapobiegania chorobom lub ich leczenia, ani odwoływać się do takich właściwości.
  3. Od 2020 roku reklamy suplementów diety muszą zawierać informacje, że NIE SĄ one produktem leczniczym.

Podsumowanie

Podsumowując, odpowiednio skonstruowana strategia marketingowa to klucz do sukcesu w przypadku reklamowania suplementów diety. Niezmiernie ważne jest, aby podczas jej wdrażania zdawać sobie sprawę z panujących restrykcji oraz zakazów, a każde słowo – nie tylko w sloganie reklamowych, traktować poważnie i brać za nie pełną odpowiedzialność.

Oceń post
[Łącznie: 0 Średnia: 0]